Yoga!

Jag måste nog säga att yoga är det skämtigaste jag någonsin varit med om! :) Jag höll allvarligt på att dö av skratt så fort instruktören öppnade munnen!! Hon visade stående och nedåtgående hund...hur kan man ens döpa några moves till det? Kommer den nedåtgående hunden börja jaga katten när han gått ner klart eller? HAHA...tur att jag inte tittade på Lotten och Johanna som också var med för då hade jag brutit ihop på riktigt! Det enda sköna och bra med yogan var djup avslappningen efteråt...snacka om att titta så djupt i sej själv att man nästan somnar! Kontentan av detta avsnitt i min blogg är: att yoga inte är nått för mej men är dock väldigt underhållande...i FEL bemärkelse! :)

Det där med att titta djupt i sej själv och hitta lugnet känns lite knepigt. Hur ska man kunna hitta lugnet om man inte vet hur det ser ut och känns?! Jag vet juh hur det känns när jag känner mej lugn, men är det ändå inte något litet som fortfarande gnager där inne ändå? Finns det något som heter totalt lugn? Hur ska man kunna hitta lugnet när inte världen är perfekt och alla mår bra? Det finns så mycket bra att vara glad över och så mycket skit att hata och älta och jag vet inte om jag kan säga att jag känner mej lugn när jag är glad heller! Menas det lugn i bokstavlig betydelse eller menas det att må bra och vara glad? Jag blir knas i huvudet...måste vart yogan som ställt till det totala kaos som regerar i den hjärna som jag har glömt någonstans eller tappat bort! :) (Lottens är också borta)

image14
Reach out for that hand that you're looking for! I know it's out there...I just know it is!

Jag är borttappad....eller nej vänta nu...det är juh min hjärna som är det! Konstigt då...vart kan den ha tagit vägen? Är det du som har snott den??! Sandras variant av "It's a heartache" ---> "det är hjärnvärk...inget utom hjärnvärk..." Jag tyckte att det passade bättre idag än "hjärtont"...hehe...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0