"Jag ger dig min morgon"...kommer jag någon gång få tillbaka den?

Idag har jag skrivit min första omtenta för månaden... jag har ingen aning om hur det gick för examinatorn har rätt som det är en släng av dum-i-huvudet-jag-rättar-tentor-som-jag-vill-sjukan. Jag kommer att gråta när jag får tillbaka tentan... oavsett resultat! Klarar jag den kommer jag att bli så lättad av att jag äntligen blivit av med den att jag kommer fälla ett par tårar och klarar jag den inte kan ni juh förstå om man blir lite depp när man skrivit tentan tre gånger. Jag hoppas på att få tag på en kravallbiljett tills imöra så att jag kan festa bort tentan... och lite kärlekshandtag. Vaddå två i ett lösning?!


Jag var hemma i helgen! Hela familjen plus Agnes (Matildas kompis) åkte till Trysil på lördagen för att utföra en tur på skidor eller snowboard i ett tjockt lager av snö (visserligen kramsnö... men dock). Solen stekte och bränd mig faktiskt i ansiktet, men det lärde jag mig snabbt att leva med eftersom dagen hade varit helt perfekt! Efter en snabbdusch och en matlåda åkte jag upp till Torsby för att träffa mina bästa... Emelie, Ellen, Sara och Astrid. Lite skitsnack, lite Sandra Bullock-film på tv och lite bara vara avslutade en mycket bra dag som jag kommer att vara tacksam för länge! Söndagen spenderade jag både hos mamma och hos pappa. När jag var hos mamma utplånade jag hennes självförtroende genom att sjunga brallorna av henne med min ljuva stämma i Singstar (not...) och när jag var hos pappa körde jag timmerkran med traktorn eller berättade för pappa om senaste händelserna i mitt liv. Jag måste bara säga att jag var grym på att köra timmer-lastare-nyp och jag är dessutom extra stolt eftersom mina kära bröder ännu inte har fått prova även om dem har frågat!!


Jag har allvarligt talat tappat orken att göra något alls. Jag skulle gärna dra ett täcke över huvudet och sova igenom varje dag... men samtidigt som denna önskan är riktigt stark är behovet av att träffa människor och rastlösheten ännu mer påträngande. Och för att lösa detta dilemma ska jag storstäda lilla lägenheten imöra! Jag kanske orkar mer om jag känner att jag har ett trevligt, städat och positivt ställe att bo och vistas på. Kanske ska börja fundera på en ommöblering... i alla fall i mitt rum... Måste bestämma mig för hur jag ska göra med min boendesituation också, det verkar juh bli krångligare än vad jag först hade trott. Men först och främst måste jag göra något av det jag har nu... får se hur det blir när jag grävt mig ner genom lagret av böcker, papper och kläder (blandat med damm och skit). Har i alla fall lyckats köra två tvättmaskiner idag och fler blir det imöra.


Nu ska jag gå och hänga min sista tvätt för dagen!


Sov gott allihopa!!

image41

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0