Sommar i Sverige

Jag har just kommit hem från familjen Wallbergs sommarstuga i Karlstad och anledningen till att jag åkte hem är att jag har lovat mamma att putsa alla fönster i hela huset. Det är snart dags för mej att åka hem till Linköping på riktigt så därför måste jag ta tag i mina löften ganska idag!

Lina och jag åkte ner till sommarstugan igår mitt på dagen, vi tog båten (själva!!) och åkte ut till en ö lite längre ut i Vänern. På ön hittade vi en egen liten vik där vi solade (brände oss) och badade. Det var varmt i vattnet och då getingarna var mycket efterhängsna fick jag stor användning av det ljumma vattnet (getingarna ska dränkas om dom sätter sej på mej). Vi åt god mat (med mycket vitlök), pratade en hel del skit, och busade med världens sötaste barn (Stevens Sara 4 år och Alexander snart 7 år).

På fredag åker jag tillbaka till min stad!! Det ska bli skönt att få åka dit på lite semester innan jag jobbar mina sista pass...jag har bara typ 9 pass kvar! Ännu en sommar lider mot sitt slut, och vad har jag gjort?! JOBBAT!!! Förhoppningsvis får jag en del pengar för min möda, jag kan dock ändå inte riktigt klaga för jag trivs mycket bra på mitt jobb, både med kollegorna och arbetsuppgifterna (torka bajs, koka gröt, städa :) ).

Nu måste jag ta tag i mitt fönsterputsande!

Ha de göttigt!


4-ever

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0