Utkast: Jag har ...

I detta blogginlägg kommer jag att punkta upp några saker som jag finner vara högst intressanta för intresseklubben att notera.

1. Strömstadssemster med Erik

Det var hur mysigt som helst att strosa runt med Erik i den (då) lagom varma solen i ett somrigt Strömstad. Vi solade på klippor (jag solade i string ---> somnade ---> Erik tyckte att det skulle vara kul om jag brände röven så han la inte över mej nått ---> jag brände röven), åt räkor på klippor, åkte båt me Qsin och Johan, kramades och pussades, shoppade lite (ett par jeans, en kofta och en dataväska). Tältandet gick bra även om jag frös på nätterna och svettades som en gris efter solens uppgång. Erik är bra... jag tycker om honom! :)

2. Krokodiltur på Fryken

Igår var jag, mamma, Daniel, Anna, Robin och Johan ute och åkte båt på Fryken. Anna hade med sej en uppblåsbar krokodil ( som jag kom att älska då jag lekte livräddningskrokodil med honom) som vi, efter att ha åkt i ett snöre bakom båten, knöt fast krokodilen i. När herr Crocco väl var fast låg vi på honom efter båten och kände vågorna klucka mot kärlekshandtagen! Det var med andra ord skitkul!!

3. Värmen

Det är sjukt varmt!!! 31 grader... ser det ut som att jag och värme är en bra kombination? NEJ! Jag blir dock mysket glad av att kunna bada och vattnet (och inte bara ytvattnet) är över 20 grader varmt och av att solen skiner. Igår var det så varmt i vattnet, och i luften så att till och med jag vågade dyka i vattnet från båten (att ta sej i vattnet kan annars vara en mycket långsam och smärtsam procedur). "Sommaren i Sverige 2008, kommer du ihåg den?" (Melodi: Sommaren i city) :P

4. Lukta inte på mjölk

För någon dag sedan på jobbet¨åkte jag och Malin runt och delade ut mat till våra pensionärer. När vi kom till den som var näst sist på vår lista var det min tur att gå in och öppna förpackningar och duka fram. Den dagens efterrätt var glass så när jag kom in till tanten rådde jag henne att lägga glassen i frysen (frysboxen fanns på övervåningen), ett råd som hon följde. Så när hon gick upp med glassen letade jag upp ett oöppnat mjölkpaket med utgånget datum (dock bara typ 2 dagar) men är de inte öpnnade brukar de juh hålla sej. Jag valde att använda mej av denna mjölk men för att riktigt vara på den säkra sidan bestämde jag mej för att lukta på den innan jag hällde den i glaset. Att trycka på en full, liten (sån där mini) mjölkförpackning samtidigt som man håller den under näsan och andas in är ingen bra idé! Mjölken sprutade ur förpackningen och in i min näsa och jag kan lova att det inte var lite mjölk heller. Som tur var såg inte tanten något av händelsen och innan jag gick ut och asgarvade så tårarna sprutade nämnde jag för henne att jag hade spillt lite mjölk på bordet. Jag fick dumstämpel av Malin när jag väl slutat skratta så att jag var kapabel att berätta vad som  hänt för henne! :)

Sådär...en lätt uppdatering för intresseklubben! :)




Detta var också ett tag sedan... kul att hitta gamla bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0