Dag 1 och 2 på mitt sommarjobb!

Jag måste säga att jag, som någon gång under livets gång, utvecklat en fobi för gamla tanter och gubbar, sakta men säkert börja ta tillbaka det. När man får se dessa människor hemma, kanske ensamma, och i stort behov av hjälp kan jag förstå att de lätt blir bittra och allmänt störiga. Att svälja sin stolthet och faktiskt ta emot hjälp med städning, mat eller dusch måste svida ganska hårt i dessa människor. Det faktum att de faktiskt är svenskar gör det hela mycket knivigare. Att vara svensk innebär väldigt ofta att man ska klara allting själv och man ska göra det bra (detta är dock min egen fördom baserad på mig själv och mina kompisar). Jag lider med de som inte kan göra annat än att ligga och stirra i taket, de som andra människor pratar över huvudet på (för att de antar att de ändå är så väck att de inte förstår eller kommer ihåg), de som inte klarar av att vara trevliga för att de har problem som är större än vad någon annan vet, osv.


Jag tror att mitt sommarjobb kommer vara nyttigt för mig! Det svåra för mig (förutom att jag inte får ha på mig mina ringar) kommer vara att hitta balansen mellan att bry sig och att inte bry sig. Jag hoppas jag kommer kunna känna medlidande på ett professionellt sätt så att jag inte behöver gå hem med en klump i magen efter varje arbetsdag. Jag tror att jag ska klara det, jag har gjort det hittills och de jag jobbar med verkar vara jättebra så det ska gå!





Bild: Delilah, mitt busiga men goa schizo-jag (den personlighet Erik gillar bäst).

Nu måste jag gå och öva lite horn för jag ligger långt efter med den träning jag hade planerat den här veckan!


Ha de göttit!


S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0