Jag tänker på dig...

...som något gult...

...något roligt...

...starkt...

...något eget...

Lotten sa något så sjukt bra idag...eller jag tycker i alla fall att det stämmer: att man sover så gott efter att ha gråtit riktigt ordentligt utan anledning. Man behöver få vara ledsen ibland och ibland måste man tillåta sig själv att gråta! Det är svårt att bli vuxen och det blir lätt lite ensamt när man bor långt bort från de som känner en både innerst inne och ytterst ute. Det spelar ingen roll hur bra jag har det i min nya stad och hur bra vänner jag har fått här...ibland saknar jag bara det trygga som bara kan hittas hemma i de djupa skogarna i Värmland. Många av mina  "hemmavänner" har juh också flyttat hemifrån och där med lämnat deras trygga värld så när jag får chansen att träffa dem förstärks också längtan efter dem. 

Jag och Lina gick knappt en dag utan varandra på gymnasiet! Självklart gjorde detta att vi (i svagare ögonblick) tyckte att den andra betedde sig minst sagt muppigt...Idag skulle jag våga påstå att dessa mindre ögonblick av ogillande bekräftade den trygghet vi då levde i då vi i det snaraste slöt fred och älskade varandra precis som förut. Att vi startade ett mindre krig (under en kväll) i USA var kanske bara ett test från min sida...ett test för att se om VI fortfarande var som förut...om vi fortfarande kunde bli sams. Som tur var kunde vi det...synd bara att jag lät alla andra lida för det! Förlåt...Jag skäms för det hela tiden men jag vill att ni ska ha i åtanke att jag tycker att det är svårt att bli stor. Jag tycker att det är svårt att ha ett eget liv utan alla er som vet exakt hur jag kommer reagera i varje situation och utan er som jag faktiskt kan reagera mot (lite hur som helst). Skulle jag vara likadan i stora världen som jag är i djupa skogen skulle jag juh bli helt ensam! 

Jag tänker mycket på nätterna...men jag orkar aldrig ringa och prata om det...det tar så lång tid att förklara när ni inte känner mina vänner här, hur det är på Liu och hur min lägenhet ser ut. :) Precis som jag tror att ni inte orkar förklara era relationer till de människor runt omkring er som jag inte känner...


Aldrig nöjd...
Jag blir aldrig nöjd...
   


Jag fick VG på ett arbete till skolan...det var mitt andra VG i den här kursen...allt går så mycket lättare när jag tycker att det är kul! Jag kanske kan något ändå...trots alla mina tvivel... Jag har däremot ingen praktikplats än och praktiken börjar på måndag, det är inte så jättebra. Från det ena till det andra så har jag ett litet tips till er alla: ät ALDRIG våfflor med grädde och sylt innan du ska träna bodyjam!! Om du någon gång har haft känslan av att du har grädde långt upp i halsen kan jag lugnt säga att jag har toppat den känslan...utan att spy! :)

Nu ska jag nog fortsätta tänka i stillhet...jag kan juh få skrivkramp!

Pöss på er...

image36


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0