Hellu...

Idag vaknade jag upp... var svårt att inte må så mycket bättre än vad jag gjorde just då... jag hade juh en arm i närheten, som jag kunde somna om på. Att ligga och prata med dig mitt i natten, göra blåsfisken, göra en superspark eller öva på att säga principipiskt är mycket underhållande och mysigt. J Det känns bra... du känns bra! Nu vill jag absolut inte åka hem till Värmlands skogar för att jobba i sommar... jag vill vara i stan... lite närmare...


När halva dagen hade gått blev jag på skitdåligt humör! Det gick askasst att spela, fastän att jag kan låtarna, detta kan bero på flera saker. Nummer ett: jag var hungrig. Nummer två: jag satt och funderade på mycket trevligare saker. Nummer tre: vissa människor kan verkligen konsten att irritera mig, hur svårt ska det vara att spela samtidigt som någon annan?! Jag har juh aldrig beklagat mig över denna tredje punkt förut... icke! J Jag vill också tillägga att min mamma alltid ligger risigt till när jag bara är på dåligt humör i största allmänhet, för det finns juh ingen att jag kan skälla på bara för att. Egentligen får jag juh inte göra det med mamma heller, men hon är juh min mamma och älskar mig i alla fall så ibland orkar jag bara inte hålla inne mina (oftast) hormonbiverkningar. J Jag är tjej, jag får vara arg i onödan... jag kan alltid skylla på mina hormoner!


Imöra ska jag försöka lämna in min första version av min b-uppsats också. Jag tycker att det är jättesvårt att få till mina referenser, jag blir så osäker när jag ska referera till en person som tas upp i en artikel av någon annan. Hur gör man? Jag har läst hur man ska göra men jag känner mig inte mycket säkrare för det. Jag är inget stort fan av rapportskriving överhuvudtaget men man måste tydligen skriva några om man pluggar på universitet... typiskt då. Jag tycker om att tycka saker baserat på saker jag läst, hört eller som jag bara har fått för mig att det är. Något som jag kan tycka är svårt att hitta just den fakta som jag någon gång lyckats få in i skallen i någon bok som jag kan referera till. Jag älskar att använda mig av tänkvärda citat men beskriva tråkiga undersökningar och dokument bara för att jag måste är inte alls kul. Om jag inte tycker att det är kul så lär jag mig inget heller. Något som jag tycker är ganska kul, puckat kul alltså, är att skriva syftet med ett arbete. Alla mina syften hittills har innerst inne varit att jag måste skriva ett arbete för att klara en kurs men det får man inte skriva så då måste jag sitta och hitta på en syfte... sjukt kul!! J


Från det ena till det andra funderar jag på vad lilla jag kan göra för andra. Jag vill juh göra allt bra... men jag är inte Gud och kan därför inte det, hur gärna jag än vill. Jag gör så gott jag kan och jag hoppas att ni vet det. Jag vill att ni ska veta det och att jag mer än gärna gör allt för att det ska bli bättre.


I'll be back!!


/S

image47

Kommentarer
Postat av: Annalisa

Ajabaja Sandra! Inte sno någon annans referat!
Men om du måste ska du vara noga med att berätta från vem du snott det, exempel: Blablabla referar till Kissochbajs i sin text Kuksugarolle. Kissoch bajs beskriver..osv osv osv.

Sen måste du vara noga med att förklara i inledningen, varför du valt att sno referatet istället för att hitta källan själv.

åhh, vad tråkig jag är och pratar skola..
schysst blogg förresten!!

2008-05-30 @ 02:20:53
URL: http://anza.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0