Att vara bakis är roligt!

Helgen sammanfattad:

Fredag
Under dagen gick jag och älskling en sväng på stan, shoppade lite, käkade lite och sen gick jag för att fika med Marie. Vi fikade på Café Berget...ett jättemysigt ställe med riktigt gammaldags stil och fler våningar.

Fredagkvällen spenderades hos Anna och Martin med god kycklingsallad, monopol och Sixten (världens sötaste hund). Jag kom faktiskt inte sist i det satans monopolet utan faktiskt trea av sex deltagare. JAG ÄR NÖJD!!!

Lördag
Gustav ringer och frågar om  vi ska med honom ut till Mantorp för att titta på Henke och Fredrik när dom kör nått konstigt rally...och eftersom vädret var toppen hängde vi med. När vi var nöjda åskadare åkte vi hem till mig, slängde ihop lite skit som jag behövde, handlade på Priso och tog en skön promenad hem till (mitt andra hem just nu) Tannefors. Makrill, potatis och spenatstuvning, mumma!

För att ladda inför kvällens kalas grät jag en skvätt för att det var skönt och efter det gjorde jag och Erik lite tårta och klirrade outfiten. Jag var läcker...Erik är bäst! Ett kalas med många fulla pojkar och två tjejiga tjejer ("vi ska lyssna på ABBA eller schlager hela kvällen") Qsin vad tycker vi?! Anton skulle ha visat snoppen men höll på att däcka för all sprit han laddade med, Erik fes i mitt knä och jag skakade rumpa på Platå som aldrig förr.

När jag ansåg att min kära pojkvän hade blivit way too onykter och ändå köpte in en ny cider bestämde jag mig för att göra en kraftansträngning för att få med honom hem (bort från alkoholen).

- Erik, drick inte mer nu...ställ bort cidern. (Jag, också mindre nykter)

- Men vänta jag ska bara dricka upp...(börja halsa)

- Erik, det räcker nu du är redan full nog... (ställer bort min halvfulla ciderflaska)

- Nä...

- Ska vi gå och äta kebab?

- Okej!
(Erik släpper i princip flaskan på en sekund för att rusa mot utgången och Kebab baren)

Han är vacker när han är full...när han gör som jag säger och följer mina direktiv!

Söndag (Eriks födelsedag)
Sandra vaknar och är jättebakis...Erik vaknar och är jättebakis... Det var dock min älskades födelsedag så vad gör jag den troga flickvännen, jo jag åker till Ica och handlar födelsedagsfrukost. Efter en vinglig, kort cykelfärd (jag tog cykeln även om det inte var så långt ifall ett magras skulle inträffa) gick jag in på Ica och ställde mig och funderade på vilka blommor jag skulle köpa...jag stod lätt i tio minuter och bara stirrade, sen ryckte jag tag i en blomma och gick vidare...in i en hylla. Att gå in i en hylla (absolut inte hårt eller något) var tydligen jäkligt kul för jag höll på att skratta ihjäl mig! Efter tio minuter i ostkylen och en sömnig blick till kassörskan var jag betald och redo för att åka hem.

Under min korta, vingliga cykelfärd hem tänkte jag Okej Sandra, nu vet du att det är halkigt så sväng och bromsa försöktigt. Inför varje sväng och inbromsning tänkte jag detta, men kroppen lyder inte när man är bakis. Jag ramlade inte men att känna att hjärnan jobbar för fullt och inget händer är faktiskt asroligt.

När jag kom innanför dörren hemma hos min karl började jag (asgarvande) förklara alla "roliga" saker som hade hänt...och eftersom han också var bakis tyckte också han att det och jag var rolig. Frukosten blev toppen! Eriks föräldrar kom och fikade lite senare på dagen...Eriks pappa är rolig...Antn kom och käkade och glodde på film på kvällen och så var Eriks 26e födelsedag över.

Helgen var toppen...vi har dessutom fått en lägenhet nu...jag ska bli sambo med Erik!!

Have it so nice!

/S

Kommentarer
Postat av: Qsin

Låter som en kanonhelg! Men va faen Qsin; när ska vi lyssna på ABBA och Schlager hela natta då?? Puss å kyss

2008-11-04 @ 18:15:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0