Dagens uttryck:

1. "Mina käkar har hamnat i hallelujaläge"

Förklaring: När jag spelade idag var jag ganska trött och blev därför jättetrött i läpparna av att spela. När jag blir trött i läpparna spänner jag käkarna (ibland tills jag får mjölksyra i dom) och det var det som hände idag. Så när man är trött på detta sätt fastnar käkarna ibland i ett läge där man ser fånigt leende och rigid (spänd, fast med syftningsfel), alltså halleluja!

2. *Någon hostar*

Person nummer 1: "Stefan Jacobsson!"

Person nummer 2: "Tack!"

Förklaring: Jag har jobbat med att släpa runt möbler på Ericsson i stan...och för att få vistas inne på Ericsson (sträng säkerhet) måste man ha ett passerkort med namn på en själv och även på kontaktpersonen (eller nått, min hette i alla fall Stefan Jacobsson) på Ericsson. På kortet står det istället för kontaktperson titeln host. Erik hade idag lite problem med stavningen på ordet host (han tyckte att det skulle stavas på något annat sätt) och jag var extremt övertrött så därför blev jag extremt rolig! När någon nyser säger man prosit, men när någon hostar bör man säga Stefan Jacobsson!

Tidigare uppfunna uttryck:

PLÄP = Pung Längre Än Penis (Henke, Eriks kompis myntade uttrycket)

"Kasta inte en morot på kaninen, för då kan den äta upp den" (Ett av mitt och Linas extremt användbara och innovativa ordspråk)

"Om du inte får filmen att funka så kan du juh alltid runka" (Myntat av mig när Erik skule försöka packa upp en film som han hade laddat hem)

Jag är rolig! Glöm aldrig det!! Någonsin!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0