Skrivtvång

Vad ska jag skriva i min blogg idag då? Jag bloggar alltför sällan och därför kommer jag aldrig på några snajsiga bloggämnen. :) Nu ska jag dock försöka ta tag i saken och det ska vara som ett strykjärn mot låret (citat från helgens gästdirigent). I helgen har jag vart på övningshelg med brasset i stan,och det bästa med hela helgen var vår gästdirigent Emil Björklund. Att förklara noter och låtar genom bilder var hans STORA grej!

"Okej, laser, *surrande skärande ljud*, NEJ! Niagara fallet, *brusande varmt ljud*, ja!"

Han stod i princip och gjorde ljudeffekter till mystiska associationer hela helgen, sjukt kul! :) Konserten i söndags gick bra, Emil verkade vara nöjd och jag är relativt nöjd så...

I lördags fick jag träffa Eriks pappa för första gången också...middag hemma hos Eriks föräldrarsammanfattning: God mat, check, vin, check, baksmälla från frdagen, check, Erik, check, övrigt trevligt sällskap, check, java och kaka, check, kort på Erik som barn och tonåring, check. Med andra ord en mycket trevlig kväll.

En övrig grej som kan få fylla ut detta blogginlägg är att så fort jag bestämmer mej för att blogga känns det som att jag måste skriva något djupt. Jag själv tycker inte att det är så kul att bara läsa om vad som hänt under dagen. Mitt problem just nu är att jag bara lever mitt liv...och det är precis som vanligt plus Erik. Jag går sällan i skolan, har tråkiga menlösa uppgifter till skolan, jobbar lite och bara är. Som sagt, det är INTE kul att läsa om sånna saker! JAg har inget direkt att klaga över och inte heller något att jubla över...jag mår bra punkt. Ibland när jag hamnar i sånna är blanklägen har jag hittat en ny låt som jag funderar över men inte ens det har jag nu :) Jag ska dock ladda hem Johnny Logans skiva som dom gjorde reklam för på tv...verkade vara lite Dublin Fair aktigt. Skivan skulle innehålla covers som Dublin Fair spelat så...

Hoppas min kära Qsin nu är lite mer glad på mej...nästa gång ska jag skriva nått kul eller intressant här. :P

Ha de!


Kommentarer
Postat av: Qsin

Japp! Nu är jag nöjd! Du är en skötsam Qsin!puss & kram

2008-10-08 @ 16:41:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0