Lite självdisciplin (stavning?) verkar ha infunnit sig.

Idag har jag sovit cirkus fem timmar och som grädde på moset hade jag lyckats skaffa mig en fullspäckad dag. Jag städade lite, besökte kusin Anna-Sara, gick hem och åt, åkte iväg och tränade, åkte hem och duschade, packade (åker till Värmelandet på lördag) och åkte till sist till jobbet för ännu en natt av "hårt" arbete. Att jag ännu inte har ramlat ihop i en hög på golvet och dött känns bra men lite otippat ändå! :) Jag märker dock att det är lite kämpigt sådär med stavningen, klockan är juh trots allt 03.35 so give me some slacks.

Imöra blir det tyvärr inte som mycket bättre än vad det har varit idag eftersom jag ska jobba mellan 15.00 och 21.00. Alltså: sova till halv 2, åka till jobbet, jobba, åka hem, sova! Jag ska inte klaga för jag har semester en vecka, från och med lördag. Semester på riktigt, eftersom jag planerar att bli sådär härligt bortskämd av min kära gamla mamma. Att jag ska jobba lördag, söndag nästa helg bekommer mig inte för det är de sista schemalagda passen jag har just nu (förutom ett i sept.) plus att jag har ska gå de passen extradå en kollega(snajdigt att kalla någon kollega, kan man göra det inom vilket yrke som helst?) ville vara ledig.

Skönt är det i alla fall att Attendo Care, som jag jobbar på, endast har blockerat Facebook på datorerna...detta innebär juh (som ni märker) att jag under småtimmarna kan blogga från jobbet (hej konstig mening). Att jag sedan inte skriver något av värde spelar inte så stor roll för mig, jag behöver bara ett icke-sövande tidsfördriv för en stund. Kom precis på att det bara är tre timmar tills jag slutar! JIPPIE!!

Om ni undrar varför inlägget heter som det gör är för att jag, trots att jag var tröttas i hela världen och i extremt stor behov av sömn, gick och tränade...PÅ GYM! Jag kanske är sjuk för såhär har aldrig min hjärna (med visst stöd från kroppen) agerat förut. Jag har alltid utgått från mottot att göra så lite som möjligt på så lång tid som möjligt (vilket tyvärr har satt sina spår på min före detta smäckra kropp). Nu är det christmas -09 föröver, med en kropp platt som en pannkaka (mina bröst stannar!) och en hy strålande av lyster (hur får man det?).

Nu måste jag hitta på något annat att göra för nu känns det som att jag håller på att säcka ihop medans jag skriver.

God morgon allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0