Stamkund på öron/näsa/hals

Sen min röst bestämde sig för att försöka imitera Bonnie Tyler, med hennes whiskey-röst, verkar det som att jag har blivit stamkund på öron/näsa/hals-mottagningen på US! Först var jag där på en undersökning och sedan var det besök hos logoped tre gånger. Jag var dock tvungen att sluta med logopedandet eftersom jag valde att flytta hem min adress till mamma (landstinget vill inte betala vård i annat landsting). Ett tag bröt jag kontakten med öron/näsa/hals, men när min näsa bestämde sig för att svälla upp tills det spände i hela huden var det bara att återuppta kontakten! :) Jag var inne med näsan kanske tre gånger och sedan var jag med i en ST-läkarutbildning där. Under utbildningen såg läkaren att jag inte alls hade en knuta på mitt stämband, utan jag hade en cysta (vattenfylld blåsa). Denna åkomma är opererbar och får man bort hela så är sannorlikheten inte så stor för att den ska komma tillbaka.

Idag var jag därför på en undersökning på min favoritavdelning på US. Doktor Graf kollade lite blodtryck, hb-värde och om cystan fanns kvar (självklart gjorde den det) för nästa tisdag gäller det, då ska jag in på operation! De skulle tydligen köra ner ett stålrör i halsen på mig för att det ska bli lätt att se och jag måste ha tandskydd för att de ibland har slagit ut tänder på folk under halsoperationer (dock inte min doktor). Jag ska bli sövd för första gången och jag kanske kommer ut som en ny människa, med en ny röst! Ja, jag är riktigt nervös!! Min kära granne Könström tyckte att det skulle vara jättekul om jag kom hem och lät som ett barn med Downs syndrom... hur låter ett sånt? :) Allt kommer säkert att gå jättebra men självlkart är det lite pirrigt för konstigt vore det väl annars! 


Lite bilder:

 
Qsin och Johan



Fräkniga jag


Såhär mycket sand plus lika mycket till hade jag med hem från stranden i min bikini en dag!



Nu ska jag snart åka iväg och spela så jag måste pussa lite på min pojkvän först! :)

Höres!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0