Jul och nyår i Värmelandet

Okej, det är bara att konstatera att jag är vulgärt dålig på att blogga när jag är hemma i det "riktiga landet": Värmelandet. Jag tycker att det är jobbigt att skriva när jag blir störd, jag tycker att det är töligt att behöva skrika åt någon annan för att jag också ska få ta del av den "gemensamma" datorn och nu har jag också gett upp att få igång det trådlösa hemma hos mamma. Just nu sitter jag hemma hos pappa (där finns det många datorer med internet) och det är bara jag och en av mina bröder som är inne. Dagen har jag mestadels spenderat ute med både min och pappas kamera i högsta hugg (pappa har ett teleobjektiv på sin som jag ville testa). Jag älskar snö och de facto att det är svårt att ta fula bilder när hela världen är vit och glittrar.

Jag har inte lagt in några bilder än så därför kan jag heller inte lägga upp några men jag tänkte eventuellt pyssla med det efter att jag skrivit klart det här.

Julen har vart topp förutom att jag har lyckats att få någon typ av spysjuka som enbart drabbar mig (ingen blir smittad och den inträffar alltid på jul!). På juldagskvällen blev jag sjuk, jag mådde bättre på annandagen men jag var fortfarande lite seg. Igår spelade jag på två konserter och sen i natt spydde jag igen! När jag vaknade imorse mådde jag prima igen...lite orolig i magen kanske, men det är juh inte så konstigt eftersom den är van att vara överfull av mat. Jag väger under 70 kilo för första gången på flera år! Jag vet dock att denna bantningsteknik (ofrivillig/omedveten bullemi) inte håller i sig särskilt länge och att allt det där fluffiga på kroppen och kilona som jag har tappat snart är tillbaka. I don't care, jag väger under 70 kilo! :)

I julklapp har jag fått en hel del pengar (till resan), en massa linnen och toppar, ett par löpardojor (tänker dock endast promenera med dem), två 4G minneskort till kameran (så att jag kan fota HELA Australien!), ljusstakar, choklad, ett usb-minne med filmer på (sjukt kul present brorsan) osv. Jag tackar som hemskeligans mycket för alla fina, bra och roliga saker som jag har fått!

På nyår blir det middag i Mörkerud med några av mina flickor, några med respektive och några utan, Erik kommer såklart hit och Rickard. Det blir en lugn och mysig kväll med alkohol och en hel del skitsnack!

Nu orkar jag bara inte skriva något mer... jag återkommer senare med bilderna!

Ha det så gött!


Kommentarer
Postat av: Rebecka

Preggy? :P

2009-12-28 @ 20:31:08
URL: http://bekkka.blogg.se/
Postat av: sandra

Bekka, jag misstänkte att den kommentaren skulle komma! :)

2009-12-29 @ 00:14:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0