Enligt den Frykmanistiska läran:

så suger hemtenta om gamla gubbar hästaballe! Marx, Weber och Durkheim har säkert sagt en massa bra och finurliga saker, men alla som skriver något om dessa gubbar skriver på en övermänsklig svenska som säkert skulle kunna kallas för ett annat språk, typ sociologiska. Ett exempel: istället för att använda ordet rik så används istället ordet besutten! Hallå, varför i hela skogen ska man krångla till det mer än nödvändigt?!

Moi blir vansinnig och vansinnigt uttråkad av att hålla på med något där personerna som ger information leker översittare genom att ordbajsa fram de mest avlägsna synonymerna som finns! I ämnet sociologi skulle jag behöva en egen privat tolk...precis som vissa människor med svenska som andraspråk behöver en tolk när de ska gå till affären! Okej, nu var jag väl lite väl dum kanske...men poängen är den att det är fullkomligt meningslöst att inte använda vanlig svenska när man skriver. Jag tror att de flesta har lättare för att förstå msn-språk än professorspråk.

Färdigklagat för ett tag...nu måste jag fortsätta försöka plugga! Jag återkommer om jag hittar en sån där fin, lång, helt obegriplig mening...vilket betyder ganska snart! :D

Ha de mumsigt!

Herrå...

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0