Vem ska flytta?! Jag vs. Vargarna

Dilemmat om vargar har idag eskalerat då de har traskat runt precis utanför mammas hus och därmed mina två hundar (som nog skulle smaka riktigt gott i en vargamage). Självklart tycker jag att det ska finnas vargar, precis som med alla andra djur (insekter gills inte), men jag föredrar faktiskt att min älskling Smilla får leva.

Jakt på varg och järv ska juh nu bli tillåtet till viss del, samtidigt som nya vargar ska planteras in för att minska inaveln. Vargstammen kommer fortfarande att öka, trots den jakt som nu kommer att bli laglig, för de flesta kämpar ändå för deras överlevnad.

Nu skulle jag kunna dra hela den klassiska raddan om att politikerna sitter på sina feta storstadsarselen och bestämmer över huvudet på oss, lantisar med just vargproblem. Och då skulle en bunt andra människor kunna säga att vargarna var här före oss och att det är människan som tagit deras plats på jorden. Jag kan godta båda dessa synvinklar om ni kan förstå min: Jag vill inte ha varg runt mina hundar och i min trädgård!!! En varg ska inte vara farlig för en människa, men jag är ändå rädd när jag går ut. Vargar ska vara relativt skygga djur och då kan man juh ställa frågan vad som har hänt eftersom de blir mer och mer synliga på relativt välbefolkade platser?

Om jag var en kändisbloggare skulle det här inlägget säkert få hur många kommentarer som helst! Men nu är jag inte en sådan utan bara en lantis som känner obehag inför att kanske möta ett stort hunddjur på den plats där jag egentligen borde känna mej som mest trygg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0