"Flyga drake"

Härom dagen såg jag och Erik filmen "Flyga drake"...jag ska definitivt läsa boken nu! Det är sällan jag kallar någonting för "gripande" eftersom jag tycker att det är ett så starkt, och mycket specifikt, ord men den här filmen är verkligen gripande! Jag grät från början till slut...men anledningen till att jag grät var snarare det vackra i filmen, snarare än det hemska. "För dig skulle jag göra det tusen gånger om". Ovillkorlig kärlek i en vänskap där de ena "äger" den andra. Lögner, svek och vacklande mod blandat med trofasthet och mod. En sjukt bra film med andra ord!! För att ni ska förstå hur gripande den är kan jag avslöja att till och med min käre sambo grät en skvätt! :) Att jag storgrät i cirka fem minuter efter filmens slut går väl dock inte att jämföra med Eriks känslomässiga insats men jag blir lite sån ibland...

Idag blev det också filmkväll, vi såg "The wrestler" efter önskemål från Erik. Filmen var helt okej men fruktansvärt tragisk...gubbar som aldrig ger sig, tror att de fortfarande har en 20-årings kropp och som inte har något liv utanför yrkesvalet är vad den här filmen handlar om. Filmen känns inte orimlig på något vis och jag tycker att skådespelarinsatsen var riktigt bra! Har inte så mycket mer att säga om den...en helt okej film alltså.

Imöra bär det av till Kolmården om vädret tillåter. Jag kommer alltså att bli av med min Kolmårdenoskuld, JIPPIE!!! Erik och jag har pratat, ett bra tag, om att åka dit och nu verkar det som att det blir av. Kameran är juh lagad och laddad så här ska fotas! Alla djur i djurparken: SE UPP!!

Det var det för den här gången!

Sov gött!


Kommentarer
Postat av: Bekka

Najs med kolmården!! Hoppas vädret blir bra, men det tror jag att det skulle! Kom förbi och drick vin någon dag ;)

2009-07-16 @ 17:45:45
URL: http://bekkka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0