Varför har Gud skapat så fula djur?! :)

Kolmården trippen idag var hur mysig som helst!! Perfekt väder, inte för varmt och inte heller för kallt, sällskapet var det bästa tänkbara, Turbo var med och djuren var hemma! Nästan 300 bilder blev det idag...några blev dock riktigt kassa och blev därför kasserade omgående men några fick jag till. Det tråkiga är att de flesta djuren är så långt borta, och eftersom jag inte har något teleobjektiv blir det lite halvtattigt...smådjuren (som i regel gick att komma närmare) blev därav fotograferade som aldrig förr! :)










Jag fick med Erik in bland ormarna fastän att han tycker att det är det mest skräckinjagande djuret som finns...han ville se alligatorerna så han övervann sin rädsla (dock stadigt placerad i mittgången, så långt från ormarna som möjligt). 






Delfinshowen var riktigt ball...men bilderna från den blev värdelösa på grund av att det var så mörkt där inne! Att man kan lära djur att hoppa och studsa så där på kommande är helt sjukt...delfinerna måste verkligen älska fisk!


Varför denna titel på inlägget? Jo, för att jag tycker att Gud verkligen har misslyckats med sitt skapande ibland: 


Till exempel det här djuret (jak kanske?)! Här kan vi snacka feldimensionering på kropp, tussig päls och ett bistert utseende överlag.


Eller det här...halvrandigt med stripig man och ser ut som en blandras mellan häst och ko.


Eller det här...som ser ut som en blandning mellan räv, hare, hamster och rådjur! 


Gud har skapat många fina djur också som tiger, snöleopard och delfin men ibland kan man undra varför inte alla har givits denna skönhet. Han kanske hade en dålig dag, var på djävulskapshumör eller också såg han någon vits med det hela...vad vet jag?! 

Det var asanice att bli av med min Kolmårdenoskuld på en sådan fin dag men nu är jag ganska trött och ska nog ta och natta mig själv!

Puss 

Kommentarer
Postat av: Andréa

Låter som om ni haft n toppendag på Kolmården! Jag vill också vara ledig nån sabla gång o kunna hitta på saker! Kram kram!

2009-07-20 @ 20:18:30
URL: http://hideandseeklove.wordpress.com
Postat av: Qsin

Mattias och jag undrar vad det är för krabat längt upp...

2009-07-21 @ 14:44:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0