Xider

Idag har jag jobbat totalt 10 timmar...vilket egentligen är helt okej om det inte vore så att jag endast varit ledig två dagar på två veckor. Eftersom jag börjar jobba klockan 8 imöra så var lugna-kvällen-alternativet ganska givet redan från start. Erik är ute och kalaserar med jobbet så ensam är jag också...men eftersom jag nyss konstaterade vilket dåligt sällskap jag är ikväll (kunde inte ens underhålla mig själv) så gör det inte så mycket!

Jag hade tänkt bada, och diska, och äta lite mysig kvällsfika, och spela synth...men vad gjorde jag istället?! Jo, jag öppnade en xider, satte på filmen Corpse Bride och toksomnade cirkus 10 minuter in i filmen. Erik (min tappre riddare) ringde dock och väckte mig nyss, så nu har jag ryckt upp mig nog för att klaga lite här i bloggen och konstatera att jag borde gå och lägga mig för natten.



Bilden är från när Erik och jag var i Strömstad förra sommaren. Jag solade i string, somnade, och Erik tyckte att det skulle vara roligt om jag brände rumpan så han väckte mig inte!! Jag kan inte beskriva smärtan på något annat sätt än: "Jävla Erik!!!" :)



Jag tycker mig höra ljudet av ett party utanför huset...perfekt! Hoppas att jag fortfarande är så trött så att jag somnar innan jag ens har hunnit börja fundera på om jag ska stänga ögonen. 

Himlen är faktiskt klar nu...trots att det har regnat som om att himlen skulle ha blivit skogstokig! Sol gör dagarna mycket lättare, även om det egentligen inte spelar mig så stor roll annars eftersom jag jobbar till 4 imöra. Men, som sagt, sol gör dagarna lättare och då framförallt uppstigningsprocessen (snooza en timme). Lucky me att Erik inte störs av mina två larm som ringer cirkus var femte minut (alarmsignaler: "Timon och Pumba", "Rocky Road"). Ett tips för alla er som söker en bra låt att ha som alarmsignal: "All I want is you" från filmen "Juno". Jag älskar melodin, texten, filmen och att man har låten på hjärnan för resten av dagen (istället för någon annan skitlåt)! :) 





 Riga!

Random-bilder...ska försöka lägga upp några bilder varje gång för att hylla min älskade kamera!


Nu ska jag borsta mina små för att snart dyka ner i den tomma sängen! 

Erik, sköt dig och kom hem snart! Jag saknar dig jämt...(och då inte ett värmländsk jämt, utan det riktiga)

Natti!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0