Bra jobbat Sandra! *ironi*

Efter att ha suttit i ett studierum i Aidas hus från klockan elva till klockan åtta bestämde vi oss för att vi behövde lite te för att ladda inför de sista timmarna. Eftersom jag ändå behövde kissa tänkte jag att jag lika gärna kunde göra iordning te och sen ta med det ner till vårt fängelse /studierummet). Jag gick på toa och det gick bra! Jag kokade vatten i vattenkokaren och det gick bra! Jag hällde upp te i två glas och fyllde min vattenflaska och det gick bra! Sen skulle jag bära två kokheta teglas plus en vattenflaska samtidigt som jag skulle låsa dörren...det gick inte bra! Nyliegn kokat vatten skvimpar över på min arm och eftersom jag bar glasen tryckta mellan min ena arm och mitt bröst spreds det varma rätt snabbt över min arm.

Min första tanke var: jag släpper glasen. Sedan slog min rationella krishanteringsmekanism in och jag kom på att om jag släppte glas skulle jag förmodligen få hett vatten över mina ben, plus att glasen skulle gå sönder och jag skulle vara tvungen att städa upp det (jag hade absolut inte tid att städa för tentan ska vara klar imöra). Jag ställer snabbt ner glasen på golvet i korridoren och drar upp ärmen på min tröja...och med följer också en stor bit hud! Vattnet var så varmt att skinnet bubblade upp sig direkt...i och med bubblandet klarade inte min hud av att jag drog upp tröjan så huden bestämde sig för att följa med för att lägga sig i en rulle. Jag inspekterade mitt färska sår i några sekunder och sedan återgick mitt tänkade till hur jag skulle lösa min situation...dvs. hur jag skulle bära mig för att få med mig teet ner till Aida. Jag beslutade mig för att lämna min vattenflaska bakom mig för att det skulle bli lättare att bära...och för att det inte skulle bli för varmt åt händerna när jag skulle frakta teet tog jag en handduk som grytlapp. 

När jag äntligen lyckats nå mitt mål, med teet, överlämnade jag min arm i Aidas händer. Jag inspekterade mitt sår medan hon hämtade plåster och insåg då att jag mådde fruktansvärt illa (chocken kom först då). Jag la mig på en soffa i vår cell, fick ett STORT plåster (utan hud på en yta av två fem-kronor), och sedan låg jag där och skrev klart min sista tentafråga. 

Nu har värken lagt sig och jag laddar just nu för att orka gå och borsta tänderna för att sedan få gå och sova. Imöra ska jag bara finslipa språket i min hemtenta och sedan blir det inlämning (såååå skönt att bli av med den!!!). Eventuellt lite shopping med älskling och vid typ sex kommer Qsin. Lite eftertentakalas är min förhoppning om morgondagens kvällning!

Tack för idag...och hej!




Jag lägger upp en bild på min förra "skada"...en våldsamt öm och uppsvälld näsa (as you can see...I hope)!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ack vad jag vill ha dig här och nu!

2009-04-02 @ 23:28:01
Postat av: Emi-

Ack vad jag vill ha dig här och nu!

2009-04-02 @ 23:29:33
URL: http://eymiss.blogg.se/
Postat av: Emi.

Från mig. :)

2009-04-02 @ 23:30:05
URL: http://eymiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0