Human - The Killers

Jag har, ända sedan låten började spelas på radion undrat vad de menar med "are we human or are we dancers".  När jag hade hört den ett par gånger kom jag fram till att inte alls sjöng så utan: "are we human or are we dancer", vilket inte alls gjorde saken lättare! Erik och jag satt, på resan hem till Värmland, och funderade på vad det kunde betyda, men dock utan någon större framgång. Jag höll på att bli skogstokig!!!

När jag åker bil med mamma kör jag alltid ett enklare musikquiz (typ artist och låt) med henne...mest för att retas och lite för att det är roligt! Det brukar väl gå sådär de första gångerna, men när jag har tjatat om samma låtar om och om igen brukar det mesta fastna hos min kära mamma. Senast vi körde denna enkla lilla lek började den som vanligt: mamma kunde någon, sedan kom det någon hon aldrig hade hört talas om och ibland en låt som hon påstod att hon egentligen kunde men inte kunde komma på just då! :) Chocken den gången, och anledningen till att jag ens tar upp denna lek i min blogg, var att mamma kunde mer än jag! Hon kunde ge både mig och min kära ett svar på vad som menas med "are we human or are we dancer".

Så för alla er som har undrat över detta lika mycket som jag så betyder det: är vi människor/mänskliga eller är vi marionetter! There it is...undrans tider är förbi så nu kan vi alla sova riktigt gott i natt!

Sleep tight!



Problemet löst!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0