Befogad förkylning

Efter en toppad SOF-helg får man nästan räkna med att bli mindre frisk! Ont i halsen, hosta och yrsel är inte så konstigt efter en kall helg, med för lite kläder och en onykter och outsövd kropp. Jag vill kunna påstå att jag kan leva med det...men ack så gnällig jag blir när jag är sjuk. Tyck synd, tyck synd, tyck synd...

Trots min arma, förkylda kropp har jag jobbat på SFI två dagar den här veckan. Det är så himla roligt och jag lär mig hur mycket som helst! Varje lektion är lika mycket utmaning för mig som för studenterna i klassen. Något som nog är en ganska vanlig fördom är att invandrarmän från till exempel Irak är nedlåtande mot kvinnor och speciellt kvinnliga lärare är något som inte, vad jag har märkt, stämmer alls. Trots att jag är lika gammal som mina yngsta studenter i en klass där de äldsta är äldre än mamma och pappa känner jag ändå att de lyssnar på mig och ävan att de ber mig om hjälp. Jag har lärt mig en hel del om livet i Irak (i alla fall med tanke på hur lite jag har hunnit jobba), eftersom jag tar varje chans att lära mig dyker dessa tillfällen upp allt som oftast.

Veckans missförstånd (som faktiskt är helt förståeligt):

Misstänkt = Någon tänker fel, att tänka och det blir en miss.

Logiken är slående och det gör nästan ont när jag måste ge en negativ respons på deras kreativa svar.

Imöra blir det spela med brasset hela dagen...jag hade tänkt att uppmuntra mig själv med lite SingStar hos Bekka (för att hon blir gammal och fyller 25) senare på kvällen men nu är jag juh sjuk och jag vill inte smitta varken bäbisarna eller deras föräldrar. :( Jag antar att det blir kurera förkylning och pilla i naveln imöra kväll istället...

Erik är ute och dricker lite öl med sina kompisar ikväll...jag har tråkigt och i ett försök att roa mig själv sitter jag och sträckglor på kanal 5...en massa värdelösa, tankebefriade och galna program där på onsdagskvällar.

Min kamera gick sönder under SOF....jag är ledsen för det... Bara en liten nämnvärd sak som hänt i mitt liv!



Inte riktigt lika avancerad som Elliots (Bekka å Emils bäbis) första teckning men dock! :D

Kommentarer
Postat av: Emi.

Misstänkt. Fan vad underbar! :D

2009-05-22 @ 22:51:01
URL: http://eymiss.blogg.se/
Postat av: Bekka

Trist att du inte kunde komma! Vi får fira någon annan dag i sommar :) Jo inte lika avancerad som Elliots teckning men ganska fin :)

2009-05-23 @ 21:44:56
Postat av: Anonym

Nice blogg! :)

2009-05-23 @ 21:48:15
URL: http://emmiealina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0