Ännu en dag

har snart tagit slut... dagarna tar slut så fort nu när det blir mörkt innan man knappt hunnit vakna. Jag tror att jag föredrar en något mörkare morgon och en ljusare eftermiddag/kväll för jag kan inte säga annat än att mörka höstdagar är deprimerande.

Även denna dag har i första hand gått i pluggets och ångestens tecken. Hur sjutton ska jag hinna klart med allt jag vill hinna klart med innan terminen är slut?! Idag har jag i alla fall skrivit två sidor till i min c-uppsats men eftersom jag inte har haft ett möte med min handledare på mycket, mycket länge är risken stor att han inte alls köper till exempel mitt syfte/frågeställning och då är det bara att börja om. Jag blir dock förvånad om jag inte lyckas presentera det jag hade tänkt göra på ett så pass bra sätt att han anser att det är genomförbart... det är juh uppenbarligen genomförbart eftersom jag ändå har kommit en bit på vägen. Förutom c-uppsatsen har jag börjat att konstruera enkäten jag ska använda mig av i mitt Term Paper i engelskan. Jag har formulerat några frågor och några påståenden (vill i första hand använda mig av Likerts skala), börjat fundera på hur den, rent praktiskt, ska se ut och vad jag vill få ut av svaren på den. Jag har sist men inte minst också hunnit läsa cirka trettio sidor i To the Lighthouse av Virgina Woolf... som ni redan vet är detta inte nöjesläsning utan tvång.

Bilderna jag lade ut i det förra inlägget har jag redigerat idag (jag älskar hösten men ljuset är inte bra att fota i!), Erik och jag tog en kortpromenad igår eftermiddag. Jag ser faktiskt fram emot att frosten ska dyka upp igen för det är så himla spännande att fotografera den (det?). Jag hoppas att jag hinner fixa till några bilder, i morgon, som jag tog hemma i Värmland. Det är bilder på droppar!! Me likeelike...

Nu ska jag krypa ner i min kalla, stora och ensamma säng...

Hörs imöra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0