Dags att börja ladda kanske

Jag tror att det från och med nu får bli lite paus i pluggandet så att jag har en gnutta energi kvar till dagens prövning. Jag har pysslat lite med hemtentan nu och har precis kommit på att jag inte fattar någonting! På måndag ska den lämnas in och förutom idag och på söndag jobbar jag varje dag. Det kommer att bli kämpigt att skriva ihop något bra tills dess men jag hoppas att jag klarar det ändå. Hemtentan består av två delar, en del där man ska hitta typiska drag för Cockney engelska och Indisk engelska i ett ljudklipp, skriva ner vad de säger och skriva skillnaderna med fonetiska bokstäver. Den andra delen är att skriva en uppsats på cirka 2-3 sidor. Det finns två frågor att välja mellan och jag fattar verkligen inte någon utav dem. Jag kommer att bli galen, gå upp i limmningen och helt tappa förståndet innan jag är klar med det här.


Något som jag däremot ser fram emot är fredag eftermiddag då jag ska fota Elliot och Theodore i hopp om att lyckas få till ett snyggt julkort. Jag hoppas att jag i alla fall lyckas bättre den här gången än förra. Det känns så tråkigt att jag har så mycket att göra att jag inte hinner fotografera eller pilla med bilder eller någonting. Jag behöver min fastna-i-Photoshop-terapi men det får bli någon gång efter fredag (då måste jag juh fixa till bilderna på tvillingarna!).


Nu ska jag göra mig lite i ordning, laga mat och ladda inför tentan...


Ha de då!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0