Allt har gått jättebra!

Man skulle kunna säga att jag blev ganska nervös när jag insåg att operationen faktiskt skulle bli av!

Jag är lite arg på mig själv över att jag inte fotade mig själv i sjukhuskläder för det var bland det osexigaste jag någonsin sett. Om Erik hade sett mig i dem hade han eventuellt dragit på sig ett potensproblem eller två. Innan jag gjorde min första åktur i en säng (på väg till operation) så fick jag en lugnande tablett...den pillrade ungefär lika mycket i knäna som ett glas vin gör. Jag undrar dock varför man får den, men någon tanke måste det juh finnas med det.

Att få narkos är skönt! Det var så skönt när kroppen kändes som att den vägde 2000 kilo och när de sprutade narkosmedlet i mig och värmen sakta spred sig i kroppen. När jag vaknade frågade sköterskorna om jag hade drömt något bra och min första tanke var Maja så jag kan eventuellt har drömt något om dig Maja när jag var sövd. Undrar om vi gjorde något roligt...

Att vakna från en narkos, när farbror doktorn har varit och klippt i halsen på mig vad inte riktigt lika kul. Skitont i halsen (ville inte gnälla så jag bad inte om smärtlindring), kunde knappt svälja, sår bakom tänderna i nederkäken, överläppen sprucken på ett ställe, en halvt sovande tunga (den har ännu inte vaknat, skitkonstigt!), suddig syn på ena ögot, ont i käken och ont i nacken. Jag vill inte gärna klaga men jag tror verkligen inte att doktorerna är så milda och varsamma under en operation. Det jag är glad för är att alla mina tänder sitter där de ska och att jag lever och kan prata (dock inte i telefon på en vecka!). 

Det var förresten ingen cysta och inte heller en polyp utan typ en förtjockning (finns det något som heter så?) i/av/på slemhinnan. Jag vet inte riktigt vad det var men tydligen var det inte så mycket att ta bort. Hoppas ändå att det operationen gör någon skillnad för min röst bara för annars har juh allt vart i onödan.

Jag är hemma nu i alla fall... det mesta av ontet i halsen är borta men tungan sover fortfarande och käken och nacken anser att för stora rörelser inte är att rekommendera utan protesterar då högljutt!

Om jag skriver osammanhängande och konstigt så är det för att jag hela tiden är på vippen att somna och så har det varit ända sedan jag vaknade från narkosen.

Nu ska jag gå och plaska lite i badkaret tror jag

Höres!


Kommentarer
Postat av: Knuten

Johanna och jag har funderat, eller kanske filosoferat, kring hur din röst faktiskt kommer låta efter operationen. Dels eftersom du påstår att du egentligen inte ska låta som du gör (men jag har bara hört dig som du låter nu). Hmmm...vi hade en del vilda förslag men visst vore det skitkul om du kom ur narkosen me en helt ny röst. Eller inte. jag gläds åt tanken iallafall. Skönt att det gick bra dock och hoppas halsen o nacken o allt känns bättre snart!

2009-10-24 @ 12:27:02
Postat av: Qsin

NAJS att det gick bra Qsin! Du måste ringa direkt du kan prata igen... ok!?

2009-10-24 @ 12:39:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0