Bonde söker fru

Hurra, hurra, hurra! ”Bonde söker fru” har börjat igen! Nu vet ni att jag hädanefter kommer att vara uppbokad mellan klockan 20.00 och 21.00 på onsdagar. Jag älskar programmet för att det är så himla mysigt… härliga (lite sludiga) människor i härliga miljöer som liknar hemma. Varje gång en ny säsong av ”Bonde söker fru” börjar, träder en genuin lantis fram ur mitt inre… den milda version av skogsmulle som jag annars tycks vara byts ut mot en toknördig bondelover! Okej, jag överdriver lite, men det jag ville få fram var att jag ÄLSKAR ”Bonde söker fru”.

 Från det ena till det andra så hann jag typ klart med uppgiften till dagens litteraturseminarium. Min lärare verkade ha ett visst mått av överseende med min prestation eftersom min veckoplanering ändrades så snabbt. Jag kanske eventuellt måste komplettera lite på det skriftliga men det kan jag nog leva med. Nu är jag mest spänd över mitt resultat på hemtentan i lingvistik och om jag är godkänd i task-based learning. Det skulle vara riktigt skönt att ha klarat dem både eftersom det snart kommer en skitsvår hemtenta i varieties of English där vi bland annat ska transkribera (skriva i fonetisk skrift) ett ljudklipp och bara där känner jag att det kommer att bli apsvårt!

 Nu ska jag fortsätta att titta på Grey’s Anatomy… onsdagar är tv-tittar-kvällar…


Kommentarer
Postat av: Ida

Hej!

Ingen har väl missat att den finns en hel del männskor som tjänar pengar på sin blogg. Jag är numera en av dem, det kan du också bli. Vad sägs om att få massa pengar inbetalt på kontot i slutet av varje månad?



På denna sida: http://www.plusikassan.se/index.php?advertiser=13099, kan du bli medlem GRATIS, och sedan börja tjäna pengar. Inte presentkort eller poäng som på de flesta sidor, utan rena pengar, som sedan sätts in på ditt bankkonto i slutet av månaden!

Du får även ta del av en hel del olika rabatter på massa olika internet-butiker!

Bli medlem alldeles GRATIS på en gång, och börja tjäna lite extra cash vettja! =)

2009-10-07 @ 22:28:07
URL: http://idabom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0