Första lektionen för terminen!

Idag har jag varit på min första lektion för terminen! Att jag missade en föreläsning och fyra seminarier förra veckan verkar idag inte vara så oväsentligt som jag trodde att det skulle vara. Under lektionen idag gick mr Nigel igenom den gruppuppfift som ska vara klar till den 14e och det verkar som att ingen riktigt fattar vad som ska göras och då absolut inte jag eftersom jag bara har varit på en av tre lektioner i ämnet! En tjej i klassen raggade som tur var upp mig som hennes groupie, hon hade ingen att göra uppgiften med och inte jag heller. Skönt att slippa gå runt och fråga om någon var ledig och om han eller hon skulle kunna tänka sig att vara med mig. Jag föredrar att bli uppraggad! :)

Jag hoppas att jag kommer att klara av min sista termin engelskaplugg. Det känns som en utmaning som kommer att kräva mer än vad jag orkar uppbringa, i alla fall om jag är som jag brukar vara. Jag måste förutom engelskan också göra klart min c-uppsats i svenskan för jag ska skriva en ny c-uppsats i engelska den här terminen. Jag kommer att få min examen så småningom och jag hoppas att jag får det förr istället för senare! Jag ska försöka att uppbringa lite självdisciplin för jag kommer verkligen att behöva det!



Var det någon mer än jag som såg dokumentären om octomom, hon som fick åttlingar i februari? Herregud, kvinnan måste vara insane på riktigt... hon har fjorton barn under åtta år! Alla barnen hade kommit till genom konstbefruktning men de ska ha samma pappa och hon vet vem han är. Efter att hon fått sex barn hade hon fortfarande några nedfrysta embryon och hon ville inte att de skulle dö (förgås) så hon bestämde sig för att plantera in alla, och vips så var hon gravid med åtta barn. Hon gick tydligen upp 63 kilo! Hon var upprörd över mediabevakningen (vilket jag kan förstå) men man kan juh ändå inte släppa tanken på att hon eventuellt gjort det för att få medial uppmärksamhet. Jag vet inte... men hon borde väl ändå förstått att det är abnormalt att föda åtta barn på samma gång, och att man genom abnormalitet blir uppmärksammad. Hon kanske inte ville bli gravid med så många barn, men hon bör juh ha förstått att risken fanns. Hennes sex tidigare barn (2-8 år) borde väl vara nog mycket jobb för en ensamstående mamma... men tydligen inte för henne! Tänk först, agera sen!




Me like-i-like this picture! Får vi komma till Riga och hälsa på snart?


Vid stugan i början av sommaren. Jag älskar rörelsebilder!


Min Emelie i flyväst...vissa passar juh i allt!

Lite bilder blev det i alla fall... har en massa bilder att redigera innan jag vill lägga ut dom, men de kommer!

Tack för idag!



Kommentarer
Postat av: Rebecka

Jaha jag som hade tänkt att skriva om octomum i min blogg, men eftersom du skrev typ det jag skulle skriva så slipper jag väl :P Jag tror absolut hon var medveten om att hon kunde få åtta barn och att hon ville ha den uppmärksamhet som hon fick, däremot kanske hon inte trodde att det skulle bli ett sånt jobb som det verkade vara...hmmm ja.

2009-09-02 @ 09:39:25
URL: http://bekkka.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Du vann inte! Orkade ändå inte skriva om henne så det var lika skönt att du hade gjort det :P Heh!

2009-09-02 @ 16:56:10
URL: http://bekkka.blogg.se/
Postat av: Mojjo

KOM KOM KOM TILL MEJ!!!!! vår lägenhet är underbart stor och det hade vart sååååå sjukt kul!!

Kolla med Snowqueen när de passar, kontakta oss åsså fixar vi biffen och köper biljetter!!:):):):):)



PUSS PUSS!!!

2009-09-03 @ 11:53:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0