Lite snabbt bara:

Hur tänker människor som döper platser och varför heter de som de gör?

Normlösa: där finns det nog dåligt med normer.

Gottlösa: där finns det nog inte mycket som är gott.

Skrikstad: men herregud vad jobbigt det är att åka ut till stugan och behöva skrika namnet på byn varje gång man åker förbi.

Backa: Do it I tell you!

Liksåsen: vid orddelning enligt mig blir juh detta lik-såsen.

Ödeshög: kul ställe att bo på... en hög med öden.

Det finns en massa skojiga platser med dumma namn att roa sig åt. I sann lättroaranda har jag här förhoppningsvis givit er en liten del av dagens nöje.


Midsommar iklädde sig traditionen som sig bör med sill, grill och alkohol. Vi var hemma hos Eriks kompis Fredrik på ett alldeles normalt midsommarfirande. Några extraordinära saker som dock innefann sig var: plöja ned halvmeterhögt gräs med en volvo 240 (vi behövde en brännbollsplan), en tjej kysste mig mitt på munnen och karlarna hade ett megamycketblött vattenkrig (med hinkar och inga vattenpistoler).


Nu är det endast 3 arbetsdagar kvar innan semestern! I helgen blir det rallycross i Höljes tillsammans med Emil och Tove (så Emil, nu äntligen är du omnämnd i min fina blogg). Jag ser verkligen fram emot helgens eskapader (hoppas på att Saras röv planerar att visitera de nordligare värmlandsskogarna också)!

 

Have it so very good everybody!

 


Kommentarer
Postat av: Emil

Oh yes! finally! har fanimej kämpat för detta nu hur länge som helst.

2010-06-29 @ 23:16:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0