En dag på min topp 20-lista

Gårdagen var en exeptionellt bra dag!

Förutom att jag i fredagseftermiddag tackade ja till en fast tjänst på SFI så kickstartade jag, Erik och Sara dagen med amerikanska pannkakor, bacon, steka ägg, smoothie och melodikryss (som gick riktigt bra!). Strax efter frukost begav vi oss ut till Tornby för att införskaffa en stycke ful vaxduk och en pulka. Off till Vallamassivet och flera timmar av pulka åk och korvgrillning med Camilla, Stina, Albert, David, Bekka, Emil, Elliot och Thedore. När vi kom hem med våra vinterrosiga kinder var vi både mätta, glada, utslitna och mörbultade (framförallt Saras rygg som åkte pulka i hög fart över ett gupp). Ett perfekt sätt att spendera en solig vinetrdag på!

Till middag fick vi min favoriträtt: stekt makrill med kokt potatis och spenat! MUMS!!

På kvällen kom Bekka, Camilla och Sofia hit och drack lite vin och spelade spel med mig och Sara. Mitt lag vann båda omgångarna av Så det kan låta!

Vid halv ett kom Sara och jag på att vi faktiskt skulle släpa oss ner till stan för att möta upp Erik och hans kompisar på Platå. Musiken var topp, sällskapet trevligt och Erik helt urflippad (på en helt underbart roligt sätt!)! Den obligatoriska kebabtallriken satt precis där den skulle (och var himla god för övrigt, säger Sara) och tydligen steg Eriks energinivå ytterligare.

På väghen hem hittade Erik en träningsvattenflaska som han gick och lekte med (han tyckte att när han tryckte på den så lät den som ett rovdjur). Förutom detta så lärde han mig och Sara en massa tips om hur man kan omvandla snö till vatten, enligt the ultimate survivor från Discovery channel. Enligt Eriks tolkning kan man ta en JÄTTEstor snöklump och värma den under armen så att man senare kan stoppa vattnet i flaskan (?) och dricka det! :) Han höll på hela vägen från stan och hem!

När vi kom hem och skulle göra en gemensam tandborstning i äkta familjär anda, bröt alla tre bokstavligt talat i hop och började skratta hejdlöst! Erik i badkaret (med kläderna på), Sara på toaletten (med kläderna på) och mig springades fram och tillbaka i hallen i skrattanfallsmagkramper. Halv fyra dunsade vi i säng och somnade ganska omgående!

Det var en toppendag som jag sent kommer glömma!

Nu är det Wallander och myskväll med Sara (Erik jobbar natt).

Sov gött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0