Det är mycket som inte syns på ytan...

...jag har efter 24 års mer eller mindre medvetet funderande kommit på att du verkligen inte kan döma en människa efter utseendet, (jämt! :) ) eller det ytliga beteende som alla tillåts se. Man kan däremot döma en bok efter dess omslag and that's a fact.

Jag kan bli både fascinerad och rädd över hur lättlurad man kan vara gällande människor. Hur naiv, blåögd och optimistiskt inställd man kan vara till en person som man kanske bara har stött på enstaka gånger.

Någon som verkar ganska lugn och harmonisk får helt plötsligt utbrott...  


Någon som verkar pigg, glad och optimistisk är egentligen full av ångest...


Någon som är flitig och duktig visar sig vara lat och nonchalant (hur nu det stavas, svensklärare Sandra)...


Hmmm... tänk att man aldrig lär sig! Och vilken tur att man faktiskt aldrig gör det heller, för fy sjuttons in i bomben vad jobbigt det skulle vara att gå runt och vara misstänksam och pessimistisk. Eller?!


Jag tror att jag gillar mitt naiva jag... och ni som nu tror att jag sitter och hycklar om att vara blåögd och allmänt accepterande så kan jag bara säga att jag har lika många fördomar som jag är öppen för nya bekantskaper. Jag har bara konstaterat att det är svårt att säga hur man vet att en person fungerar... det tar år att lära känna alla viktiga sidor hos en person. 

I dag var det osammanhängande på riktigt! Det jag egentligen vill säga är att jag återigen har blivit förvånad över hur starkt man kan reagera över något som för mig ter sig så litet. Jag vill också understryka att detta inlägg inte handlar om någon av er som läser, nya eller gamla bekantskaper och det handlar heller inte om hur jag ser på mina vänner och bekanta. Så, nu behöver ingen heller vara orolig för att det var er jag skrev om för det var det verkligen inte! 

Äsch... jag märker att jag inte får fram vad jag menar och vill... vi får nog ta det över några glas vin, någon gång snart, istället! 

Sov gott!  

Kommentarer
Postat av: Camilla

Jag tar med mig vinet :)

2010-11-04 @ 07:24:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0