Bilder:


Mörkeruds nya familjemedlemmar
Tre små kalvar som ser ut som nallar...

























...och en liten fågelunge






Kalvarna föddes 2/4, 4/4 och 6/4 och de studsade runt och busade innan de var ett dygn gamla. Efter otaliga kalvrymningar ut genom stängslet beslutade sig mammakossorna för att samla alla de små i foderhäcken på nätterna. Ett mycket smart drag enligt mig! Det blev lite som en barnhage. :)



Fågelungen tror jag dock inte mådde så bra eftersom han satt precis vid vattenslangen och han flyttade inte på sig trots att både jag och mamma stod precis bredvid och det skvätte vatten på honom. Vet inte hur det har gått med honom. Jag får väl höra med mamma om han tog sig därifrån någon gång. Hade han otur så var väl Pyton (katten) framme och hälsade.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0