Försäkringskassan är bara för härlig!

Efter ett samtal med en mycket dryg och nedlåtande handläggare på FK fick jag äntligen besked om att min SGI beräknas på min tidigare inkomst! Det tog handläggaren mindre än en timme att ta det beslutet efter att hon hade pratat med mig. Hur svårt var det från början egentligen?! FK borde försöka göra allt lättare för sig. Att skaffa kompentet personal i kundtjänst (alternativt ge personalen i kundtjänst utbildning) bör underlätta för hela organisationen. Nu är jag nöjd i alla fall och jag och Erik kan äntligen räkna på hur vi ska lägga upp föräldraledigheten.



Skitväder idag! Endast två arbetsdagar kvar! Mina elever är grymma på svenska! Kulan sparkar snart sönder mina revben! Vecka 37 + 0 idag! Påskhelg i Värmland var jätteskönt!

Nu ska jag virka klart gosedjuret som jag håller på med. Mamma lärde mig att virka i helgen, eller hon försökte i alla fall. Resultatet blir som det blir men det är ju också det första jag virkar någonsin.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0