plugg, snö och visning av lägenhet

Varför snöar det?!

Någon idiot har tydligt gjort så att det snöar idag. Precis när jag skulle gå ut med Lilo så satte det igång att blötsnöa, vilket inte var speciellt populärt enligt mig. Nu har det i alla fall slutat men det såg ut som att det skulle komma mer under veckan. Nu är det vår och då ska det inte komma mer snö!

Idag är jag i vecka 38 + 0 vilket innebär att jag äntligen är inom de där +/- 2 veckor som man kan räkna med att bebis kommer. Igår var det exakt två veckor till BF! Jag vill verkligen träffa Kulan nu (och ge honom/henne ett riktigt namn) men samtidigt är det ju bra om jag hinner skriva lite till på examensarbetet.

Nu tycker jag ju i alla fall att det jag skriver om är intressant, men det är så fruktansvärt svårt att knyta ihop alla tankar, teorier och intervjuer till en bra löpande text. Det är skönt att arbeta tillsammans med någon annan för då kan man bolla idéer med varandra men samtidigt är det också två viljor som ska in i ett och samma arbete. Än så länge har det bara blivit en diskussion om en liten formulering, som dessutom var minimal och framförallt onödig i det här stadiet av arbetet. Just nu sitter jag och skriver om "den sociala människan". Det är ganska intressant att tänka sig att människan inte är och inte kan bli någonting utan att interagera med andra. Att man finns till först i relation till någon annan (Älska flummig sociologi!).

Idag kommer det en tjej för att titta på vår lägenhet (igår hade vi två till som kom och tittade). Erik ligger och sover för att han har arbetat natt så jag hoppas på att hon nöjer sig med att bara se gästrummet för sovrummet ser ju likadant ut förutom tapeterna. Men vi får se. 

I eftermiddag ska jag fika med mammagruppen. Det ska bli trevligt att rulla in på Espresso House och prata lite skit om att vara fet (läs gravid) och att snart bli en större familj. Jag har dock fyllt dagens kaffekvot nu när jag har suttit och pluggat så jag får väl drickat något annat under fikat (dagens ilandsproblem). 

Dags att fortsätta plugga!

Ha en bra dag! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0