En liten tur till sommarstugan

Idag har vi slappat ute i sommarstugan, eller ja, Benjamin jobbade stenhårt på att charma farmor och farfar (trots att de redan är fast för längesedan) medan jag och Erik hade det gött i solen. Det blir inte många soltimmar när man har en liten plutt som inte ska vara i solen så lite avlastning är välkommet.

När vi kom hem målade jag äntligen färdigt första lagret med grundfärg i Benjamins rum. Jag får liksom ta lite i taget, för även om Erik har lilleman ska han ju äta, eller så ska vi äta eller så är det något annat så det är bara att acceptera att det kommer att ta låååång tid innan rummet är klart. Imorgon kväll hoppas jag på att kunna ett andra lager grundfärg runt lister och dylikt. Att tro att jag kommer att hinna mer än det är ju bara att lura sig själv. Jag tänkte nog plugga en sväng imorgon också. Leta vetenskapliga artiklar... JIPPIE! 

  Idag var Benjamin världens snällaste och somnade helt själv i sin egen säng! Vi skulle äta mat lite sent så jag tänkte bara testa om han kunde tänka sig att ligga en stund i sin säng så att vi båda kunde få äta utan att ha bebis i knä. Han somnade! Dock måste jag ta upp honom en snabbis innan han kan sova för natten för just nu ligger han i jeans (pyjamas är att föredra) och så behöver han en nattaslurk så att vi inte behöver gå upp så tidigt.



Benjamin somnade på farfars arm. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0