Storpratarn


Min lilla skrutt, som egentligen är en stor och ståtlig pöjk, älskar att "prata". Han pratar med allt och alla, inklusive figurerna som är på hans spjälskydd. Långa avancerade historier om gud vet vad river han av som ingenting oavsett om någon lyssnar eller inte. Han håller verkligen på att utveckla sitt tal nu med nya ljud dagligen.

Sötast är han när han rynkar på näsan och fyrar av ett av sina största leenden samtidigt som hans ögon lyser som små solar.

Igår var Lotten och Johanna här på typ-elva-kaffe. Benjamin fick sig en mysstund med dem båda och han verkade gilla sällskapet. Lotten har en modern polaroidkamera som hon fotade lite med. Kul att se bilderna bli till framför ögonen på en.

Snacka om att det har ösregnat konstant i ett dygn! Eftersom jag försöker vara duktig och komma ut och gå varje dag var det bara att vara så god att ta på sig regnstället, lägga regnskyddet över vagnen och mobilen i en (ren) hundbajspåse. Det blev i alla fall en 2,5 km lång promenad... helt okej med tanke på vädret tycker jag. Det lugnade ner sig med regnandet i någon minut och då tog jag denna bild på gårdagens ovädersmoln:



(tagen med mobilen helt oredigerad)

Nu är det faktiskt uppehåll så jag kanske ska försöka ta min dagliga promenad nu så slipper jag kanske regn en liten bit av promenaden. Förresten kan jag rekommendera appen Runkeeper, även om man bara promenerar. Kul att på kartan få se vart man har gått.

Dags att göra sig redo för promenad! Ha en bra dag allihop!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0