Aj, Kulan! Sparka inte på blåsan!

Hmm... Facebook påverkar mer än man tror. När jag ändå var lat och inte orkade göra något speciellt men ändå var uttråkad tänkte jag att jag slösurfar runt lite på bla Facebook. Jag läser lite hit, skriver ett mess dit osv. Sen går jag in på en "kompis" profil, trodde jag. Det visar sig att den här personen har unfriendat mig.


"You and ... aren't friends."

Jag tror inte bara att det är jag som skulle ta en unfriendning av en person som man ändå känner ganska väl som en liten men svidande smäll på käften. Jag tror att jag vet anledningen till att hon gjorde såhär men problemet är att jag inte tycker att jag "förtjänar" det. Jag har inte gjort något fel (vad jag vet) utan personen är nog bara missunnsam. Jag kan bara försvara mig och säga att: "Det var inte för att jävlas med dig eller för att göra dig ledsen som Kulan blev till."

Kontentan av det hela är: att Facebook påverkar mer än vad man tror. Att bli unfriendad (av personer man nyss haft kontakt med) känns både som en käftsmäll och som att man inte är kass (vet absolut att det inte är så, vill bara förmedla hur starkt Facebook påverkar). Jag blir till och med lite förbannad! :) Att jag sen minuten efter satte mig och unfriendade, folk som jag nästan aldrig har pratat med, är väl i och för sig i sammanhanget lite komiskt.

Har för övrigt en mellankass dag. Jag vill bara understryka för alla att jag inte är ointelligent, lågbegåvad eller likgiltig för resultat. Så, då var det sagt. Nu vill jag dock understryka att detta inte är riktigt mot någon som inte har pratat med mig idag eller som har pratat med mig om det här idag. Så, hoppas att ingen tar åt sig felaktigt.

Vi har eventuellt hittat en bil som vi vill ha... eller jag tror att vi nästan har bestämt oss. Erik ska åka tillbaka till bilfirman på tisdag för att göra upp det sista. En Saab 9-5 -05 verkar det bli (tänk om vi går i konkurs!! hehe). I en så stor bil bör vi få plats med lilla dumma hunden och Kulans supersnygga vrålåk.

Nu ska jag nog försöka byta sittställning... Kulan har nämligen sparkat mig på blåsan hela tiden jag har skrivit inlägget. Obehagligt men just nu är det i alla fall ingen risk för läkage då jag för tillfället (säkert bara en kort stund :) ) inte är nödig.


Hoppas att ni har en superbra fredagkväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0