Slappislördag

Kom nyss hem från en långpromenad med Lilo. Allt slit som vi nu lägger ner vid varje promenad (gå fint utan at dra, kasta sig, bli galen) börjar ge resultat. Vissa promenader verkar det dock som att hon har glömt allt men dagens var riktigt trevlig. Problemet är att hon är smart och att hon därför fattar när matte och husse inte riktigt orkar vara konsekventa osv. Å andra sidan är det ju bra att hon är smart så att hon har förmågan att lära sig något över huvud taget.

Jag tänkte ta en liten tur på stan snart. Gick lite igår innan vi var hos barnmorskan men jag hann inte riktigt med allt som jag hade tänkt. Jag måste framförallt köpa Gaviscon eller liknande mot halsbrännan som rätt som det är attackerar mig. Tänk att något så ofarligt kan vara så förbaskat obehagligt.

Nu har jag kommit in i "ordna till det för bebisen mode", vilket innebär att jag nu vill köpa allt! Jag försöker verkligen kontrollera mig eftersom jag inte vill ha hundra miljoner saker att städa bort om något skulle hända med Kulan. Många köper på sig allt och lite till direkt men jag försöker avvakta även om det kliar i fingrarna att köpa alla fina bebiskläder och leksaker och allt! Jag är inte ens sugen på att köpa kläder till mig själv längre utan tänker bara på vad jag vill köpa till Kulan. En plånbok behöver jag dock köpa till mig själv. Min gamla håller på att ramla isär.

Ibland går jag in i gästrummet och kör vagnen lite fram och tillbaka. Jag längtar så tills jag får träffa busungen som ligger och bakas till i magen!

Kulan mår bra och växer som han/hon ska. "Jag följer min kurva."  och bebisen har bra hjärtljud. Jag mår också enligt testerna bra och det är ju alltid trevligt att få det konstaterat.

Dags för kaffe och sedan är det bara att sätta på sig mössan (orkar inte borsta håret)och gå ut på stan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0