Det är mycket som är roligt med att vara gravid!

Jag har aldrig varit speciellt svår att roa men nu verkar det ha blivit ännu lättare för min omgivning. Varför är det lättare nu? Är jag mer lättroad? Nej, svaret är egentligen att jag nu finner min kropp så himla intressant och rolig. Ja men hej, egocentrerad! Absolut!


Här har ni ett prima exempel på roliga saker som händer när man är gravid (jag ber om ursäkt för den bleka, håriga magen men jag är faktiskt gravid! :)):


Ser ni den lilla bulan som är nästan högst upp på magen? Den där bulan är i alla fall helt mjuk och uppstår endast på grund av att mina magmuskler har flyttat isär sig. Sjukt kul/intressant/spooky! Nu är det ju tyvärr så att om man anstränger musklerna för mycket när de är såhär kan det bli svårt för dem att flytta tillbaka. Jag brukar på grund av detta försöka nöja mig med att spänna (och titta) på magen en gång per dag. Det är frestande att tänja på mina restriktioner men jag vill gärna ha en något så när normal mage efter graviditeten också. :) Jag är knäpp, men vänta du bara tills du själv blir gravid (om du inte redan varit det)!



En annan, enligt mig, jätterolig sak är att varje dag se hur min navel utvecklas. Jag har snart ingen navel... det är bara som en jättemjuk fläck mitt på magen. Inte visste jag att min navel var så len inuti. :) Med detta sagt får jag väl (säkert till vissas förskräckelse) ge en naveluppdatering i bildform (stäng genast ner sidan om du inte vill se!):



Där fick ni även se att jag är hårig på magen. Fint, nu vet alla det!

Den sista roliga saken som jag just nu kan komma på är att varje gång jag börjar skratta mycket så känner jag för att börja gråta och tvärtom (varje gång jag börjar gråta känner jag för att börja skratta). Inte fasen är man normal när man är gravid! Inte någonstans faktiskt, men kul är det!


För er som nu har gått in i chock av bilderna kan jag bara upplysa er om att en för er liten bebis men för härligheten en stor ska pressas ut inom bara några veckors tid och att det förmodligen kommer att chocka mig mer.


Vecka 33 + 3:





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0