Stor om magen?

Jag har ju skrivit om detta tidigare... att de flesta har åsikter om huruvida man har en stor eller en liten gravidmage. Det var ett tag sedan då jag inte längre brydde nig om detta. Jag antar att ju längre graviditeten gick desto mer accepterade jag att det får bli som det blir och vara som det är. Jag är dock, med en vecka kvar till bf, glad om Hoppan kommer snart för idag stod vågen på 19 kg + och min gräns går ju vid 20! Men, i alla fall, till rubriken. Efter att ha tittat igenom gravidbilderna som superfotograf Maria Nordström tog när jag och Benjamin var på besök i Malmö (kommer förhoppningsvis upp här inom kort) så kom jag på det. Magen är inte alls gigantisk...snarare lite ostor enligt mig. Men RÖVEN däremot! Holy mother, den kommer aldrig bli sig lik! Fatta vad tyngdkraften kommer att göra med den om jag lyckas gå ner i vikt efter den här graviditeten också. Det kommer bli två svålbitar som hänger bakefter... Och trots denna mjuka, stora, gosiga stjärt så sitter jag så förbaskat obekvämt hela tiden. Älskaattvaragravid.nu. Om max tre veckor är det över och då kommer jag snart att sakna det. Allt är egentligen inte helt dumt hela tiden...men det är roligare att gnälla och det är väl det som jag har störst behov av. 
 
Allt såg förresten bra ut på kontrollen hos barnmorskan. Magen var 35 cm och huvudet ligger neråt men lite snett till höger, rörligt. Det var inget att oroa sig för, varken att huvudet fortfarande ligger rörligt eller att huvudet inte står rakt ner. Min teori är att kissblåsan blev så förbaskad över att bli så undanknuffad vid förra förlossningen så att jag inte kunde kissa, att den, den här gången helt enkelt vägrar att flytta på sig. Bebisens huvud får därmed skuffas undan inne i högra ljumsken, i alla fall tills det är dags. Idag var Benjamin och Erik med till barnmorskan. På Benjamins begäran. Han tycker att det är sååå supercoolt att det snart kommer en bebis och hur allt fungerar inne i magen. 
 
Nu ska jag gå och knyta mig. Håll tummarna för att jag vaknar av värkar och att det blir en bebis med födelsedatum 150715...det hade ju varit ett smidigt datum att komma ihåg. Dream on! säger nog min livmoder om det. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0