Vår ett års dag!!

Igår hade jag och Erik varit tillsammans i ett helt år! Det är helt sjukt för hans känns fortfarande likadant i hjärtat... Eftersom jag jobbade tio timmar igår med slut vi 9 på kvällen gjorde vi inget avancerat. Potatisgratäng, stektkycklingfilé med bacon och ädelost och vinet Chablis (det finns massa som heter lika på Systemet så vi tog den billigaste och den var god). Varför vi tog det vinet var för att när Erik kom hem till mig för första gången hade en kollega till honom sagt att just det vinet var bra...om man ville hångla! :) Vi såg på filmen Hot Rod som var en av de absolut första filmerna vi såg tillsammans (kanske dejt två), åt lite ost och drack Black Tower till (för sött för min smak, men en snygg flaska). Vi lekte café också!! :) Sen somnade jag på soffan...

Grattis till oss älskling!!!

Den här veckan har jag hört årets första åska. Som de flesta vet så hatar jag åska och ville (tills jag började gymnasiet) bara gömma mig under något, blunda och hålla för öronen. Så illa är det dock inte idag! Nu tycker jag mest att det är obehagligt när åskan kommer riktigt, riktigt nära... I min värld har rädslan för åska och rädslan för spindlar bytt styrkegrad. När jag var liten tyckte jag inte om spindlar men det var inte mer än så...nu däremot störtgråter jag så fort jag ser en spindel som är lite över medelstorlek. När jag var liten fick jag panik så fort jag hörde lite, lite åskmuller men diag kan jag hantera min rädsla på en helt annan nivå. Se, de har bytt plats!! :D

En sista sak jag måste berätta om är att ett av sterainljusen som vi har på balkongen har flumpat. Att flumpa innebär att bli till en så liten storlek att stumpen kan ramla ner i flaskan och där ge ifrån sig ljudet flump. En dag satt jag i princip bara och väntade på att ljuset skulle flumpa och under tiden jag väntade kollade jag på när det rann (och stelnade) stearin på ett att ljus. Mycket givande dag faktiskt!!

Nu ska jag försöka väcka Erik så att vi ka äta frukost!

Ha en bra dag.



Flump? Flump? Flump? Är det ljudet jag söker? Flump? Flump? Flump?  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0