Ännu en helg till ända

Det har varit en helt okej helg faktiskt...

I fredags var jag och Erik ensamma hemma och glodde på film och hade det mysigt i soffan. Jag klagar inte på att få umgås lite på kvällstid med min kära sambo...det är sällan han är hemma på kvällarna nu eftersom han jobbar så mycket natt.

Lördagen spenderades i kyrkan med master classes (spellektioner) med en trombonist och en trumpetare från Kungliga Operan. Jag tror att jag lärde mig massor även om jag inte riktigt förstod hälften av vad de sa! :) Det är tydligen en hel massa saker att tänka på när man spelar... no shit Sherlock! Konserten på kvällen gick ganska bra, jag gjorde inga större tabbar åp heldumma ställen så jag klassar min insats som godkänd. När jag kom hem vid nio gick jag ner till Madde och spelade tv-spel med henne och hennes sambo Daniel. Madde hittade senare tarotkort som vi "spådde" varandra med. Daniel var absolut bäst när han spådde fram att Madde skulle jobba som glassförsäljare som inte säljer glass till fattiga personer. Han var bra helt enkelt! :)

Söndagen har gått i slöhetens tecken även om jag faktiskt förmådde mig att ha kaustiksoda i både handfatet och badkaret. Det har varit trögt att få ner vattnet i avloppet i flera veckor och det har stört mig till döden så dagens enda prestation var verkligen välkommen och nödvändig! Sara kom också hem nu på eftermiddagen så nu är familjen fulltalig igen... skönt... det blir lättare att hålla koll på alla de mina juh närmare de är!

Imöra blir det fulldag med jobb och sen på kvällen också lite brassande (som varje måndag). Det ska bli kul att se vad vi ska spela (har ingen aning trots att jag är med i reportoarrådet). Jag ska också börja spela i Östgöta brass nu och jag ser jättemycket fram emot det. Östgöta brass spelade på SM i Värnamo och jag tyckte verkligen att de var jätteduktiga, så det kan bli en riktigt bra och utvecklande utmaning för mig.

Okej, jag vet att det blev ett sånt där tråkigt inlägg där jag endast rabblar upp vad jag har gjort men shit happens och så kan det gå om inte haspen är på! :)

Sov så gött!



Mitt kära horn Putte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0