Sjöng Benjamin till sömns

Benjamin har superoroligasömnperioden = svårt att somna på kvällen och lätt att vakna alltid. Det har varit så i några veckor nu och jag tycker synd om både honom och mig själv. Det är synd att han är så orolig i sömnen att han låter och sparkar sig genom natten och det är synd om mig att han låter och sparkar sönder min skönhetssömn. Vi överlever dock! Jag hade ju turen att få sova jättebra de fyra första månaderna så jag kan väl inte direkt klaga.
 
I alla fall så har jag sjungit Benjamin till sömns. Det var mysigt och så men med tanke på att jag är täppt i näsan (dock bara på kvällen och natten) var det lite problematiskt. Täppt i näsan = andas genom munnen = torra klistriga läppar och extra mycket dregel = behöver svälja ofta för att inte dregla = måste pausa sången = orolig bebis. Nejdå men det var faktiskt ganska nära att jag vid flertalet tillfället dreglade på lilleskit (vi låg ansikte mot ansikte och han höll mig i ansiktet). Jag har flera dregelsträngar att ge igen på honom dock! :)
 
Min lilla bäbse är bäst, ingen protest!
 
Och nu, försöka lösamigkorsordtillsömns (eller hur säger man? :) )...
 
Natti!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0