Möte med handledare för uppsats

Idag har jag vart och träffat min handledare till engelskauppsatsen. Mötet gick ganska bra, har typ kommit på vad jag vill (ska, det är en jädra skillnad) )skriva om och sådär men shit vad jag är kass på att prata engelska! Jag kommer förmodligen inte att jobba som engelsklärare när jag är färdigutbildad, om jag nu inte blir råfluent när vi är i Australien! Jag tycker dock att svenska som andraspråk är så roligt att jag nog kommer att nöja mig med att jobba som det.

Erik och jag har ännu inte bokat flygbiljetter men idag ska vi gå till en resebyrå och be om lite hjälp. Biljetter blir nog billigast om vi bokar via internet men det ska ordnas visum, inrikesflyg i Australien, hostel för de första nätterna, hyrbil, bussar osv. och det kan vara ganska skönt att få lite hjälp med att "bygga ihop" resan. Varken jag eller Erik är så erfarna (ensam)resenärer som tar allt ansvar (vi tyckte att det var nog så pirrigt att fixa allt till Bulgarien så HALLÅ!) som därför beslutade vi oss för att be om lite hjälp. Blir det mycket dyrare så bokar vi juh hemifrån ändå...

Ännu en gång har det bevisats att jag är  nära släkt med min mamma! I en veckas tid har jag gått och upplyst erik om att vi måste skaffa oss reflexer (men herregud vi bor juh i en stad med gatljus och trottoarer) så att vi ska synas ordentligt när vi är ute och spatserar. Detta måste vara det första mamma lärde mig och brorsan, att alltid använda reflex! Jag har väl alltid till viss del (av coolhet och trots) skitit i att använda en ändå men tydligen så har också jag blivit vuxen och insiktsfull (höll på att bli insiktsful och det hade juh varit roligt! :) )... Jag är dock inte nog vuxen för att skaffa vanliga runda (tråkiga ocg fula) reflexer utan nejdå, ska jag ha reflex så ska den banne mig vara pimpad:

 


Erik ska få välja vilken han vill ha men jag antar att spöket blir mitt och monstret hans. Om du vill köpa likadana (det finns en massa olika modeller) så kan man köpa dem på akademibokhandeln (i alla fall vid universitetet) och säker på massvis med andra ställen. Jag gillar dem skarpt! Jag hade ett monster förra året men av någon anledning så gillar de här busarna att försvinna... det får väl kanske räkna med det när man har med levande figurer att göra! (hehe...)

Jag har egentligen ingen lust alls att sätta mig och plugga men jag antar att jag är så illa tvungen, i alla fall tills Erik vaknar (han har jobbat natt) och vi ska gå ner på stan.

Jag tror också på att fota en sväng idag, löven är sjukt gula, röda och orangea!

Have a nice day!


Kommentarer
Postat av: Emi.

YHA hostel är jättebra! Vi köpte så vi hade vocher för 15 nätter på olika, så därmed fick vi lite rabatt :)



Kan ju tipsa lite om var man ska bo och framförallt INTE bo när jag kommer och hälsar på er. <3

2009-10-26 @ 13:31:55
URL: http://eymiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0