Heltid!

Nästa torsdag börjar lilla mig att jobba heltid! It is truly insane...

Jag kommer att tjäna mer pengar än vad jag någonsin har gjort tidigare så jag kommer nog må bra ska ni se. Det kommer visserligen att kosta en hel del mer pengar för oss i månaden nu när vi inom kort ska köpa en hund. I lördags var vi och tittade på en tik som igår i fick valpar och jag kan lova att jag inte på något vis blev mindre sugen på att skaffa en egen. Glimma, som tiken hette, tyckte mest synd om sig själv eftersom hom var tokgravid och trots detta inte fick en endast kaka! Tydligen så har hon mest gått runt och varit hungrig de senaste veckor. :)

I helgen blir det hemfärd till Värmelandet och det ska bli jättemysigt! Vi åker på fredageftermiddag så vi kommer juh hem ganska sent. Lördagen spenderas hos pappa och eventuellt farmor och sen på söndag blir det skidåkning i Trysil med mamma och kompani. Åka till Trysil med familjen är verkligen hur mysigt som helst!

Något som kanske inte blir så kul är om mitt knä inte har börjat fungera fullt ut innan söndag. I söndags när jag satt och pluggade började jag få lite ont i mitt vänstra knä... denna smärta eskalerade snabbt och i måndagskväll kunde jag inte ens köra bilen hem från brasset (jag kunde inte koppla pga mitt knä). Erik fick därför komma upp och köra hem mig och bilen! Igår mådde knäet mycket, mycket bättre men det är fortfarande inte helt okej. Jag haltar åtminstone inte längre och problemet med att ta mig över trösklar som jag hade i måndagskväll är helt borta! För att försöka beskriva hur illa det var i måndagskväll kan jag säga att jag först hade på smärtstillande kräm, sen tog jag en ipren och ännu lite senare två panodil. När inget av dessa hade visat någon som helst effekt hade Erik på tigerbalsam och lindade knäet. Det var med andra ord inte alls kul! Jag undrar när jag har slutat med alla mina konstiga sjukdomar och börjar få vanliga saker så som feber...

Nu blir det myskväll med min kära sambo, om han nu inte somnar innan vi har hunnit sätta på tv:n! :)

Ha en toppenbra kväll!


(foto: jag)

Min fina sambo



(foto: Gunilla)

Valparna som föddes igår natt. Äckliga va?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0