Jag jobbar helt enkelt heltid!

Jag tänker att jag ska blogga...minst tre gånger om dagen faktiskt...men när jagväl får tid till det så orkar jag inte. Jag jobbar helt enkelt heltid och tänker fortsätta skylla på min asociala och icke-bloggiga attityd på det! :) 

Igår hade jag och Sara hemmamyskväll med lasganemiddag, rosévin, glass, chips och filmen "Shooting Dogs". Filmen är baserad på verkliga händelser ur folkmorden i Rwanda där 800.000 Tutiser blir avrättade. På platsen (en skola) där filmen utspelar sig avrättades 2500 människor på en gång och det hände efter att FN så fegt hade tagit med sig alla Européer och åkt hem. Berättelser från överlevande människor som befann sig på skolan då ligger i grund till storyn i filmen. Absolut gråtvarning är det på den...

Idag tvättar vi och städar vi lite. Vi hade tänkt åka ut till sommarstugan men eftersom regnet öser ner så har våra planer ändrats en aning. Sara ha lovat att vara förste paraplyförare lite senare så att jag kan fota blommorna utanför. Jag tycker att ljuset blir så fint när det regnar. Blir det bilder så lägger jag upp dem lite senare...

Nu är det dags att bege sig mot tvättstugan igen!

Ha en bra dag!

/S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0