I samtal med min bror

Jag och brorsan pratade i telefon i nästan en och en halv timme häromdagen! Det har aldrig tidigare hänt och om jag känner oss rätt kommer det ta ett tag innan det händer igen (om inte annat för att Kulan kommer och kräver min uppmärksamhet). Jag tror att anledningen till att vi pratade så länge var att vi båda hade extremt dålig humor vid just den tidpunkten.

Vi ägnade ganska stor del av samtalet åt att gå och dra dåliga skämt om att bibeln egentligen är en kokbok (jag tror att jag har nämnt det i bloggen tidigare).



Mosebok
Psaltaren
Korint
ierbrevet
[...] inleds oss icke i frestelse
Kristihimmelfärsdag (dock talspråk)



Vi kom fram till att anledningen till att bibeln lyckats bli så stor och känd är av den enkla anledning att den egentligen är en kokbok. Se bara på Jamie Oliver och hur känd han och hans böcker har blivit. Alla som är något/vill bli något släpper en kokbok och hoppas på det bästa.  

Vi pratade även om att det är ett fasligt fokus på det där med att till exempel göra vin av vatten och göra ett fåtal fiskar till hundratals. Varpå jag drog liknelsen till när Per Morberg kärnade smör (som jag hade sett för några månader sedan), han gjorde helt enkelt smör av mjölk precis som Jesus gjorde vin av vatten och många fiskar av bara ett fåtal. Och när jag nu skriver detta kan jag inte förstå vad det var som i samtalet med min bror var så himla roligt, men det var det.

Att min nördige bror (och jag menar det Daniel!) återigen försökte impa på mig genom att berätta en massa obegripliga saker som hans utbildning innefattar ingick självklart också i samtalet. Det som dock intresserade mig var när han berättade om en vattenskärare (en sån där apparat som skär i metall med hjälp av vatten och sand) och en 3D-skrivare (alltså en skrivare som skriver ut saker i 3D i plast, om jag fattade det rätt, vilket inte alls är säkert och nu tycker alla att jag är superkorkad). 

Ja, ja... det var kul att pratas vid, lillebror!  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0