Nu har jag bestämt såhär:

Jag är lyckligt lottad som har så många underbara kompisar och jag antar och vet att det är ganska många som vill veta hur det går med barnafödande och så vidare. Nu har jag bestämt såhär (eftersom det är jag som är gravid får jag bestämma allt) att jag utser någon/några till kontaktpersoner. Dessa kontaktpersoner kontaktar jag/Erik med information om hur allt går när det väl beger sig och de hör i sin tur av sig till avtalade personer. Exempel: Till exempel Maria får ett sms från mig om att nu jädrarns har förlossningen startat och då kontaktar hon övriga i "Vi 8" (att kontakta mig blir nog dock inte nödvändigt, jag vet nog vad som är på gång) och återger informationen.

Jag vill göra såhär för att inte behöva känna mig stressad över att jag till exempel ska glömma någon. Jag vill kunna vara fokuserad på det som händer där och då och därför tror jag att det här är bästa sättet, för jag vill ju också att ni ska veta. Det är dock viktigt att ingen lägger någon värdering i vem som blir kontaktperson utan det är den som jag tycker är smidigast för stunden. Skulle något bli galet och alla inte får all info när alla andra får den betyder det ingenting annat än att det råkade bli så. Det betyder inte att någon är en mer eller mindre nära vän till mig.

Så, nu vet ni! Det är viktigt för mig att inte behöva tänka på det här eftersom det skulle göra mig väldigt stressad över tanken på att jag skulle råka göra någon arg eller ledsen.

Snart hoppas jag att bebisen kommer! Jag och Lilo var på hundträff i tre timmar idag (jag tänkte att det kunde kicka igång förlossningen genom att göra saker, men icke). Hon apporterade jättefint... nästan så att jag undrade om hon hade slagit sig. :) Hon lämnade dummisarna i handen på mig och stannade hos mig trots att hon var lös. Duktig Långnos!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0