Nu var det längesedan!

Vad har hänt sedan sist? Ja, det har säkert hänt en hel massa, jag har bara varit slarvig med att uppdatera.
 
Benjamin har i alla fall fått sin första tand!
 
Benjamin har fått sin första bula (övade på att sitta, satt jättebra på golvet, tippade åt sidan och bonkade pannan i tröskeln till sitt rum). Han blev inte jätteglad men han överlevde. Det kommer nog bli måååånga bulor och blåmärken i framtiden!
 
Taklisterna har med pappas hjälp kommit upp i Benjamins rum. JIPPI! Man får tacka för hjälpen! Jag skulle aldrig ha klarat det själv.
 
En förbaskat stor spindel (om du formar tumme och pekfinger till en ring med ca 1,5 cm mellan fingertopparna har du en ungefärlig storlek) satt på väggen i sovrummet! DET ÄR INTE OKEJ!!!! Uttrycket: "Det var det största som jag någonsin sett!" börjar bli lite tjatigt, men det var det största jag någonsin har sett (i Sverige)! Erik låg i sängen när jag kom in i sovrummet. Erik säger: "Sandra, gå ut!" samtidigt som han tittar på väggen till höger om dörren. Jag måste ju försäkra mig om att spindeln sitter kvar (jag fattar ju direkt att det är en spindel av Eriks reaktion att döma) så jag vänder mig och tittar på den, sen går jag ut så snabbt mina apostlaponnysar bär mig. Erik kallar mig för självplågare (eftersom jag tittade på spindeln trots att han försökte skona mig från att bli rädd) och gick och hämtade toapapper som han lugnt klämde ihjäl äcklet i. Jag grät inte, skrek inte, panikade inte, men det är nog för att min knight in shining armour var hemma. Nu måste jag dock göra en spindelcheck varje gång som jag går in i sovrummet. Skitspindlar!! 
 
 
 
 
 
(Tittar man riktigt noga kan man se den lilla tanden!)
 
Nu har jag uppdaterat lite i alla fall!
 
ps. Maria är bäst! ds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0