Den här ungen kommer nog bli en riktig buse

Med Benjamin var jag aldrig mer kissnödig än vanligt. Det var liksom som att han och blåsan delade på utrymmet i nedre delen av magen på ett fredligt sätt. Hoppan och blåsan har ingen som helst trevlig samverkan! Om det finns det minsta kiss i blåsan så gör det ont i både blåsan och livmodern (känns det som), nedre magen blir jättestor (precis sådär som den kan bli när man vaknar på morgonen och är akut kissnödig) och det är bara att acceptera att ett toabesök behöver att genomföras omgående. Ska Hoppan hålla på såhär när han/hon är född kommer den här familjen få problem. :) 
 
Idag vet jag dock med säkerhet att jag har känt Hoppan röra på sig. Jag har i några dagars tid känt något som jag trodde kunde vara det, men jag var inte säker. Idag var det dock tydligt att det var stök i livmodern som kändes. Idag är jag i vecka 16 + 4 så nu blir det väl bara mer och mer kännbart bus i magen. Hurra! Det gillar jag!
 
Jag försöker föra över en bild på magen när jag ligger ner (för att ni ska få se hur "stor" själva Hoppan-magen är) men det går inte så bra. jag kanske kan lägga upp den från mobilen direkt istället. 
 
Nu ska jag börja förbereda mig mentalt på att gå och sova. Jag är så himla trött så att vissa dagar förstår jag inte hur jag ska överleva tills det är dags att gå och sova igen. Om jag lägger mig nu kan jag i och för sig läsa en ganska bra stund i fjärde Game of Thrones-boken innan jag måste släcka lampan. Jag ska nog göra det... Älska Game of Thrones!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0