Usch då, det här kommer inte bli skönt!

Jag vaknade vid ungefär 04.00 av ganska intensiv menssmärteliknande smärta i magen. Jag trodde först att jag bara hade sovit för länge på en och samma sida (vilket brukar resultera i ont både här och där) men insåg efter att jag vänt på mig att smärtan inte hade försvunnit att det kunde vara förlossning på g. Jag låg och funderade en stund, gick på toa, gick och la mig igen (tillbaka till min lilla, lilla plats i sängen där Benjamins fötter hela tiden försökte pressa mitt huvud ur sängen) och funderade lite till. 04.35 kände jag något som skulle kunna vara en första smärtsam värk och jag kom på att det här inte kommer att bli trevligt. Hur kunde jag se fram emot det här egentligen?! Sedan blev jag faktiskt nervös. Kommer jag stå ut med smärtan den här gången också? Hur ont kommer det egentligen att göra och hur snabbt kommer det att gå? 
 
Nu sitter jag och dricker en kopp te på min pilatesboll. Vetekudden ligger på magen och tvns skräpprogram rullar i bakgrunden. Borde jag äta en smörgås mån tro?
 
Önska mig lycka till!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0