Att älska någon man inte känner

Det är så annorlunda att vara gravid med sitt andra barn. Förutom alla fysiska saker som känns och är annorlunda så tycker jag också att känslan är annorlunda. Ända sedan jag kände de första sparkarna från Hoppan så har jag älskat den lilla personen som ligger och skvalpar i magen. Med Benjamin var det så svårt att förstå att det faktiskt var en person, mitt barn, som låg i magen och som snart skulle komma ut. Nu vet jag ju att det kommer komma en ny fin liten människa ur den där stora magen. På kvällarna nu brukar jag ligga och smeka magen och genom beröring visa Hoppan att jag är här och att jag älskar honom/henne. Inne i mitt huvud så pratar jag med Hoppan i stort sett så fort jag har tid. Det känns som att jag redan nu lär att känna bebisen fastän jag inte ens vet vilket kön den har. På tal om det så tycker jqg att det börjar bli läge att gissa Hoppans kön och födelsedag. Beräknat datum är 21 juli. Benjamin föddes 3 dagar innan beräknat och var då 50 cm lång och vägde 2800 gram. Det är först till kvarn på datumen och man kan inte välja samma. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Camilla

är det här man får gissa?

Jag gissar 13 Juli och att det är en flicka :)

2015-05-05 @ 20:14:55
Postat av: Maja

Jag gissar på bf- 21juli och en flicka! :)

2015-05-07 @ 10:35:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0